יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: איראן החלה בבניית שני כורים גרעיניים חדשים

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי שירותי הביון של ישראל מעבירים לידי האמריקנים ראיות שנאספו לאחרונה על כך שהאיראנים החלו לאחרונה בבניית שני כורים גרעיניים חדשים. לפי הדיווח, חלק מהמידע הושג באמצעות חדירת סוכני ביון

אהרן שיין, י"ג בניסן תש"ע - 28/03/2010 08:50
איראן בונה שני כורים נוספים – ה'ניו יורק טיימס' דיווח אמש, כי שרותי הביון של ישראל מעבירים לידי אנשי הממשל ראיות שנאספו לאחרונה, בדבר קיומם של שני כורים גרעיניים חדשים באיראן. לפי החשד לו שותפות סוכנויות ביון רבות במערב איראן עורכת הכנות לבניית שני כורים חדשים שיהיו "תואמים" למתקן הגרעיני הידוע בעיר קום.

לפי הדיווח ב'ניו יורק טיימס' המידע על הכורים החדשים נחשף מפיהם של גורמים בכירים העוסקים בנושא בכמה מדינות. לפי הדיווח, חלקו של המידע המודיעיני נאסף על ידי לוויני ריגול של מדינות המערב וחלקו הושג באמצעות מבצעים מודיעיניים סודיים בשטח.

עוד הוסיף העיתון האמריקני, כי פקחי הגרעין של האו"ם עוסקים כעת בחיפוש ראיות לבניית שני האתרים החשודים. לפי השערת העיתון, העילה לחיפוש האו"ם אחר מתקנים חדשים, נובעת לאחר שציוד גרעיני שידוע שמוחזק בידי איראן נעלם ולא קיים בכור בנתנז בו עורכים פקחי האו"ם את בדיקותיהם. לפיכך, העריכו באו"ם כי היעלמותו של הציוד נובעת מהעברתו למתקנים חדשים הנמצאים בבנייה.

במערב חוששים כי ציוד לייצור נשק גרעיני מוחזק במקומות אחסון שונים ברחבי איראן על מנת להעבירו ולהתקינו לאחר מכן באתרים גרעיניים שנבנים כעת ברפובליקה האיסלמית. ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי המפעלים הללו מהווים יעד לסוכנויות הביון של המערב וישראל, ולפי הדיווח סוכני ביון חדרו בחודשים האחרונים לכמה מהפעלים ודיווחו כי האיראנים נתקלים בקשיים טכניים בדרכם אל הפצצה הגרעינית.

לאחרונה הודיעו האיראנים על כוונתם להקים עשרה כורים גרעיניים נוספים – הצהרה שהתקבלה בספק בקרב המערב עקב הקשיים הכלכליים העצומים של משטר האייתולות. אולם מנגד, בסבא"א לא מקלים ראש בדברים.