יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הגנרל פטראוס לרמטכ"ל: אינכם מסכנים את חיילי ארה"ב

מפקד פיקוד המרכז בצבא האמריקני, הגנרל דיויד פטראוס, התקשר לרמטכ"ל, והכחיש דברים שנאמרו בשמו, כאילו מדיניות ישראל מסכנת חייליו

אהרן שיין, י"א בניסן תש"ע - 26/03/2010 07:55
בעוד היחסים המדיניים עם האמריקנים נמצאים בשפל, נראה שהיחסים הביטחוניים זורמים על מי מנוחות. ביום ד' התקשר מפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגנרל דיויד פטראוס, לרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, והכחיש באוזניו התבטאות שיוחסה לו כאילו עמדותיה של ישראל מסכנות את חיי החיילים האמריקנים שתחת פיקודו במדינות המפרץ.

בשיחתו עם הרמטכ"ל הסביר פטראוס, כי דבריו הוצאו מהקשרם והוא רק אמר שמנהיגים מתונים בליגה הערבית מודאגים מחוסר ההתקדמות של התהליך המדיני.

לדבריו, "קראתי את ההצהרה ולמעשה לא היה בה כל איזכור לסיכון חיים". לדבריו של פטראוס, הדברים שלו עסקו בערעור מעמדה של ארצות הברית מול מנהיגים ערבים מתונים. "דאגתם היא שאלה שמקדמים אלימות בעזה ובגדה המערבית יטענו כי מכיוון שאין התקדמות מבחינה דיפלומטית, הדרך היחידה להשיג התקדמות היא אלימות", אמר. "זוהי דאגתם שלהם".
הדברים באים על רקע טענה לפיה אמר פטראוס בעדות בסנאט, שמדיניות ישראל כלפי הפלסטינים והקשר שלה עם ארה"ב מסכן את חיילי ארה"ב המוצבים במדינות ערביות. גורמים אמריקאים דחו את הדברים אולם, אמש כאמור עשה זאת פטראוס בעצמו בשיחה עם הרמטכ"ל.

יצויין, כי פיקוד המרכז האמריקני אינו מקיים קשר ישיר עם ישראל – שאינה נחשבת בתחומי אחריותו. לפיכך, נחשבת שיחה זו נדירה יחסית.