יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד הביטחון מציג: 6,063 הזמנות, עלות האירוע - 1.5 מיליון ש"ח

דו"ח מיוחד שהוציא מבקר המדינה מגלה, כי במסיבה שערך שר הביטחון במוצאי יום העצמאות, נשלחו 6,063 הזמנות זוגיות - עלייה של 60% ב-5 שנים .עלייה של 230% במוזמנים של שר הביטחון. עלות האירוע - 1.5 מיליון ש"ח

אהרן שיין, י' בניסן תש"ע - 25/03/2010 19:43
לפני חג הפסח, מבקר המדינה עושה סדר – בדיקה שערך מבקר המדינה מגלה נתון מדהים: למסיבה מסורתית שעורך משרד הביטחון מדי שנה במוצאי יום העצמאות הוצאו 6,063 הזמנות זוגיות למסיבת ענק על חשבון הציבור.

מבקר המדינה מתאר בדו"ח שכתב: "בשנת 2009 נשלחו כ-6,000 הזמנות זוגיות , בחלוקה של כשליש למוזמנים מצה"ל ומהמשרד, כשליש למוזמנים מהקבוצות האחרות וכשליש לאורחי שר הביטחון. בקבוצת אורחי השר נכללו, בין היתר, אנשי עסקים, עיתונאים, סופרים וחברי מפלגה. עלות האירוע בשנת 2009 הסתכמה בכ-1.5 מיליון ש"ח".

במהלך חודשי הקיץ החליט מבקר המדינה לבדוק את הנהלים על פיהם מוזמנים אורחים למסיבה ולהשוות במקביל את המסיבה של שנת 2009 עם המסיבות שערך משרד הביטחון בשנים קודמות.

לפי הנתונים שמגלה הדו"ח קיימת עלייה מדהימה בכמות המוזמנים בין השנים 2004-2009. המבקר מפרט את המספרים - בקבלת הפנים שנערכה בשנת 2004 הוציא משרד הביטחון 3,793 הזמנות, כשמתוכן - 660 לאורחי שר הביטחון; לקבלת הפנים שנערכה בשנת 2007 הוצאו 5,187 הזמנות, ומתוכן - 1,536 לאורחי שר הביטחון, ולקבלת הפנים שנערכה בשנת 2009 הוצאו 6,063 הזמנות כשמתוכן -2,187 לאורחי שר הביטחון.

המספרים מלמדים על כך שבין השנים 2004-2009 חלה עלייה מדהימה של 60% במספר המוזמנים הכולל למסיבה, אולם הדבר המדהים ביותר הוא העלייה במספר המוזמנים של שר הביטחון – משנת 2004 עד לשנת 2009 חלה עלייה של -230% במספר המוזמנים.

בדיקת המבקר מעלה ליקויים נוספים, בין השאר, "אין מסמך המגדיר את ייעודו של אירוע זה ובהמשך לכך את תוכנו". כמו כן, "לא נקבע גורם אחראי על האירוע", ו"לא נקבעו כללים או אמות מידה, לא בנוגע לתמהיל המוזמנים, לא בנוגע למספר הכולל של המוזמנים ולא בנוגע למספר אורחי שר הביטחון" קובע המבקר בדו"ח.

המבקר ממליץ לפיכך "שייקבעו כללים לארגון ולקיום אירוע זה, אותם יאשר שר הביטחון. על כללים אלה להתייחס, בין היתר, לייעוד האירוע ולתוכנו, למהות קבוצות המוזמנים, לתמהיל המוזמנים, למספרם הכולל ולמספר אורחי שר הביטחון".

בתגובה הודיע שר הביטחון למבקר המדינה כי הוא מקבל את דברי הביקורת, "בימים אלה אנו פועלים ליישום הלקחים על מנת ששליחת ההזמנות לקבלת הפנים במוצאי יום העצמאות התש"ע-2010, תבוצע בהתאם לכללים ברורים, תוך התייחסות לקבוצות המוזמנים, לתמהיל הנכון ולהיקפים השונים". שר הביטחון הודיע עוד, כי לצורך תיקון הליקויים "הוקמה ועדה מייעצת, העוסקת במכלול הסוגיות הנוגעות להיערכות לקבלת הפנים, כך שאירוע קבלת פנים המתקיים ברחבת משרד הביטחון במוצאי יום העצמאות, יוסיף להיות אירוע ממלכתי, חשוב, מרכזי מכובד".