יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מלחמה: הצבא המצרי בדרך

שש מאות רכבי מלחמה נבחרים פתחו במרדף אחר בני ישראל. מצב מסוכן של דרך ללא מוצא עומד בפני המותקפים הנתונים בין המדבר לים סוף. משה במסר מרגיע לעם: "לא תוסיפו לראות עוד את מצרים, התייצבו וראו את ישועת ה'"

מערכת 'טוג' י"ז בניסן תש"ע - 01/04/2010 22:00
בתום ישיבת הממשלה המצרית בה הביע המלך פרעה חרטה על נתינת החופש לעם היהודי הוחלט פה אחד על יציאה למלחמה בה יוחזר הרכוש והכבוד המצרי האבוד. בני ישראל נמצאים כרגע בסכנת חיים.

"כיצד שחררנו כך את העם הזה מן העבדות שלנו?", בכו השרים שראו את האמפריה קורסת למול עיניהם. הם נשארו ללא בכורים, מוכים ומושפלים - פיזית ומוראלית. ללא רכוש יקר, אך בעיקר, ללא העבדים שעשו עבורם הכל. פרעה שב לאיתנו. כצפוי, שוב הוא מזגזג וחוזר בו מהחלטת החרות לעם שניצל זאת וברח.

בהחלטה מהירה נקבע כי הצבא המצרי ייצא אל המדבר, שם נתונים בני ישראל ללא מוצא. מצד אחד סוגר עליהם המדבר, ומן הצד השני הים. על פי הודעת דובר הצבאות המצריים, כשש מאות רכבי מלחמה נבחרים, כל רכבי העם המצרי ויחידות העילית - יצאו ללחימה במדבר.

לפי שעה הרדיפה נמשכת והכוחות המצרים נעים לכיוון בני ישראל ההמומים, החונים על 'פי החירות'. רעש סוסי פרעה, פרשיו וחילותיו נשמעים בכל רחבי המדבר. "אנו נשיג אותם תוך שעות ונסיים את הסיפור הזה", עודד חייל מצרי את רעו.

הדריכות במחנה ישראל נמשכת

האנשים שחשבו כי כל הרע כבר מאחוריהם, נתפסו בפחד אימים. ברגע בו נראו חילות מצריים בעיני משקיפי המחנה, החלו צעקות חרדה נשמעו למרחוק במדבר הצחיח. בני ישראל פתחו בתפילה לה'. למול הבכיות והטענות כי "היה עדיף למות במצריים", ו"למה עשית לנו את הטרגדיה הזו, מוטב כי היינו עבדים", שנשמעו בפני משה השכם וערב, הוא עדיין לא מראה סימני פחד או שבירה.

"אל תיראו", אמר לעם, "התייצבו וראו את ישועת ה' אשר יעשה לכם היום". הוא הוסיף להרגיע את האנשים המפוחדים ואמר כי "לא תוסיפו לראות את מצרים, ה' ילחם לכם ואתם תחרישון".

מומחים פוליטים מעריכים כי בדבריו של משה יש יותר מרמז על קץ קיומו של העם המצרי השולט על העולם. על פי התחזיות, הדבר בלתי אפשרי, אולם למול מה שאירע בחודשים האחרונים, הכל עדיין יכול לקרות.