יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נטישה המונית כעת בשערי מצרים

בעוד בני המעצמה המצרית מלקקים את פצעיהם, מאות אלפים מבני ישראל נוטשים כעת את המדינה בשלל רב. כתב 'טוג' מגיש סיכום מיוחד של החודשים האחרונים אשר הובילו לרבולוציה המצרית - שחרור העבדים לחופשי

מערכת 'טוג' י"ז בניסן תש"ע - 01/04/2010 08:30
בתוך כל האנדרלמוסיה השוררת במדינה המצרית ההמומה מהמכה הקשה של מות הבכורים, מתכוננים בני ישראל ליציאה ממצרים. בשעת ליל מאוחרת, בחשיכה, ללא תכנון מוקדם הידוע לכל, ארזו בני ישראל את חפציהם וחפצי שכניהם המצרים והם עושים דרכם בשעה זו לכיוון גבולות המדינה המצרית כשהיעד איננו ידוע.

בחודשים האחרונים מלווים את עם העבדים התרחשויות רבות. משה בן עמרם, שנמשה לאחר היוולדו על ידי בת פרעה - מן המים - וגדל בבית המלוכה, הופך למנהיג הבלתי מעורער של בני ישראל. הוא מביא אליהם את דבר האלוקים ומעודדם בשעות הקשות.

לפני מספר חודשים, לאחר שמועות על פגישת משה עם האלוקים, ניגש לארמון המלך וביקש ממנו לשחרר את עמו. המלך המופתע, גיחך ולא שעה לדבריו גם כאשר הוכיח לו במספר כשפים כי אכן שליח הקל הוא.

מני אז, מכות ותופעות טבע רבות החלו להשתלט על העם המצרי הרודה בבני ישראל. בתחילה היה זה מחזה מחריד בו הפך הנילוס כולו לדם. הברזים, כדי המים ואפילו בריכות הדגים. הכל הפך דם. עשירי מצרים נאלצו לרכוש לעצמם מים נקיים בבארות העבדים היהודים.

המכה השנייה באה בצורת מבול צפרדעים שצצו בכל מקום. ברחובות העיר, בתים, תנורים ובכל תשתיות העיר. כל ניסיון להשמידם, גרם להתרבותם. משם, עבר העם המצרי לגירוד מאסיבי בראש ובכל חלקי הגוף. שום מכשיר לא הועיל למגר את הכינים שדבקו ועקצו בכל מקום. כאשר הגיע הערוב, בו מצרים הפכה לספארי חי מלאת חיות טורפות ומפחידות הנושכות ככל הבא אל פיהן והורגות בכל, כבר לא ידעו המצרים למה לצפות. למי שנשארו עדיין חיות ובהמות הרי שהם ניגפו במגיפת הדבר. מיליארדי דינרים מצריים הלכו לריק עם התפגרותם של כל החיות והבהמות. רעב החל לשלוט בארץ בשל העדר בשר שאיננו נגוע.

אם כל זאת לא הספיק, הרי שגירוד הכינים גבר והפך לגירוד כואב של פריחת שחין בבשר הפצוע. מי שנשאר לפליטה חטף על ראשו מזג אויר קשה של ברד קטלני מעורב בכדורי אש. את העצים חיסל ארבה שהחשיך את קו האופק המצרי. החושך חזר ובגדול במכה שהקפיאה את המצרים - ומצרים הפכה ללילה לכמה ימים.

כזכור, מוות הבכורות היה הקש ששבר את גב הגמל המצרי. פרעה נחרד ושלח את עם ישראל ממצרים.

כעת יוצא העם באלפיו, אנשים נשים וטף לכיוון המדבר למשך שלושה ימים לפחות. המצרים העומדים בשער העיר המומים: "למה הולכים היאהוד?", אומר זאביל, תושב מצרים, "ככה בלי לומר שלום? רק אתמול נתתי להם שרשרת יקרה".

כך, בסדר מופתי, יוצא כעת העם לדרכו על אנשיו, נשיו וטפיו. מן השרות המטאורולוגי נמסר כי מזג האוויר נוח למדי. גובה הגלים בים סוף, סביר.