יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

טיסת ניסוי מוצלחת לאב טיפוס של מטוס המנהלים הישראלי

טיסת ניסוי לא טיפוס שני של מטוס המנהלים מתוצרת התעשייה האווירית הסתיימה אתמול בהצלחה. בשנת 2011 צפוי המטוס להיכנס לשוק הבנלאומי

יהודה שפיגל י' בניסן תש"ע - 25/03/2010 16:45

המטוס הישראלי בדרך לייצור: אב טיפוס שני של מטוס המנהלים הסילוני, G250 של חברת "גלפסטרים"  מתוצרת התעשייה האווירית הישראלית, ביצע אתמול טיסת ניסוי מוצלחת וככל הנראה בעוד שנה, יחל שיווקו בשוק הפתוח. 
   
המטוס הנקרא 2002 S/N, המריא אתמול בצהריים (24.3.2010) בשעה 14:45  מנמל תעופה בן גוריון, והוטס ע"י צוות ניסויי טיסה של התע"א בראשותו של מר רונן שפירא, טייס הניסוי הראשי של התע"א. במהלך הטיסה שנמשכה שעתיים, בדקו הטייסים ביצועי המטוס בגובה 20 אלף רגל והגיעו למהירות  195 קשר.


דוד דגן, סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים אמר כי:"הצלחת טיסת הבכורה של מטוס G250 השני בסדרה מצטרפת לרשימת הצלחות המלוות את הפרויקט מתחילתו ומציינת קצב התקדמות מרשים הודות לשימוש בטכנולוגיות וכלי פיתוח וייצור מהמתקדמים בעולם".  


"אנו מרוצים מאוד מהתקדמות הפרויקט" אומר פרס הנה (Press Henne) סמנכ"ל תוכניות, הנדסה וניסוי בגלפסטרים. "שני המטוסים הראו יכולות יוצאות מן הכלל. אמנם עבודה רבה לפנינו, אך אנו שבעי רצון מהנקודה אליה הגענו עד עתה"


המטוס הראשון, מהדגם הנוכחי, הנקרא S/N 2001 , צבר עד כה למעלה מ- 70 שעות טיסה מאז טיסת הבכורה בדצמבר 2009  והדגים בטיסות הניסוי את תקרת הטיסה 45 אלף רגל (13,720 מטר) אליה יכול להגיע המטוס ומהירות טיסה מקסימאלית  0.85 מאך. 


תוכנית הסמכת מטוס ה- G250 וקבלת אישורי רשויות התעופה מצריכה טיסות של 3 מטוסים וכ- 1300 שעות טיסה מצטברות. כל מטוס משמש לבדיקות ספציפיות של תפקוד המערכות השונות. במטוס הראשון, נבדקים ביצועים ותכונות הטסה, במטוס השני נבדקו מערכות האוויוניקה ובעזרת המטוס השלישי יבדקו תכולת מערכות המטוס. הערכות מבנה המטוס ותא הטייס החדש בעל טכנולוגיה מתקדמת, תבוצענה בשנה הקרובה ובהמשך יבוצעו בדיקות ההתעייפות על דגם מבני של המטוס.


חברת גלפסטרים, כמשווקת המטוס, בנתה דגם של תא הנוסעים של מטוס ה- G250 בגודל אמיתי, על מנת להגביר חשיפתו לקהלי היעד. הדגם מוצג בכל נמלי התעופה המרכזיים בארה"ב.

לקוחות יכולים להיכנס לתא הנוסעים, להתרווח בכיסאות הנוחים ולבחון מקרוב את אביזרי היוקרה השונים המותקנים במטוס. בכל יעד אליו מגיע הדגם, ערוכים אנשי המכירות של גלפסטרים לענות על שאלות הלקוחות הפוטנציאליים.


חשיפת G250 שהינו המטוס המרווח, המהיר ובעל טווח הטיסה הארוך ביותר בקטגורית Super-Mid size , נעשתה בטקס גלילה מרשים במתקני התעשייה האווירית בנמל התעופה בן גוריון באוקטובר 2009 והוא ירושיין מול רשויות התעופה הישראלית, האמריקאית והאירופית ב-2011. אז גם צפוי המטוס להיכנס לשוק.


ה-G250 מסוגל לגמוא 3,400 מייל (כ-6300 ק"מ) במהירות של 0.80 מאך, ויכול להגיע למהירות מקסימאלית של 0.85 מאך. המטוס משייט בגובה של 41,000 רגל (12.5 ק"מ) ומסוגל להגיע לגובה טיסה של 45,000 רגל (13.7 ק"מ), בו יש פחות תנועה אווירית ומזג אוויר נוח יותר.


השלמת הייצור ועיצוב הפנים של המטוס בהתאם לדרישות הלקוחות תתבצע במרכז הגימור של גאלפסטרים בדאלאס, טקסס שבארה"ב.