יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המונים נוהרים למעמד קצירת העומר

לאחר פתיחת ההכנות לקצירת העומר, לקראת הנפת העומר מחר בבית המקדש, מתוגברים כלי התנועה מן העיירות אל מקום הקצירה. המארגנים מצפים להמולה רבה במקומות הקצירה: "ככל שיהיה יותר פרסום לדבר, נקיים את המצווה בהידור רב יותר"

מערכת 'טוג' ט"ו בניסן תש"ע - 30/03/2010 20:15
בערב החג ניתן האות ולאחר ששליחי בית הדין פתחו את ההכנות לקצירת העומרים הראשונים, יוצאים ההמונים הלילה אל שדות השעורים.

בשל הקרבת קרבן העומר בבית המקדש, שיתרחש מחר, ביום א' דחול המועד, נאסר על תושבי הארץ לקצור את שדותיהם בטרם יקצרו שליחי בית הדין. בערב החג, יצאו השליחים אל השדה, ייחדו חלקות מתאימות וקשרו את השיבולים בקנה.

Flash 90
קצירת העומר [צלם]

"זכות עצומה נפלה בחלקינו, להודות לה' על המזון שנכנס לפינו וצומח כל שנה מחדש, על ידי הבעת תודה בהקרבת העומר -  הקצירה הראשונה מהשדה", אמר אחד השליחים לכתב 'טוג'.

לקראת ליל הקצירה, המתקיים כמידי שנה בששה עשר לחודש, מתוגברים כלי התחבורה מהעיירות אל מעמד הקצירה המרכזי, הצפוי להתקיים ברעש גדול ובמהולה רבה. מארגני האירוע נערכים לקליטת הקהל הרב. בניגוד למקובל, הם אינם מעוניינים בשקט, ומצפים לאפקט הרעש הגדול שייגרם.

"ככל שיהיה יותר פרסום לדבר, נקיים את המצווה בהידור רב יותר", מסביר יחיאל - אחראי לוגיסטיקה. לדבריו, "מעבר להכרת הטוב לבורא העולם שתכנס בלב כמה שיותר אנשים, יש את העניין של הצדוקים".

כאמור, ברגעים אלו מתחילה נהירה המונית לעבר מקום הקצירה. יש להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות.