יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חשש מפגיעה בקשרי המודיעין עם בריטניה

גורם מדיני הביע חשש כי הבריטים לא יסתפקו רק בגירושו של איש המוסד מבריטניה והם עלולים להוריד מאד את פרופיל קשרי המודיעין בין המוסד ל-MI6

אהרן שיין, ט' בניסן תש"ע - 24/03/2010 09:13
חשש מפגיעה בקשרי המודיעין עם בריטניה – העיתון 'מעריב' מפרסם הבוקר כי גורמים מדיניים חוששים שבעקבות משבר זיוף הדרכונים הבריטיים בדובאי, ייפגעו קשרי המודיעין הענפים עם בריטניה.

להערכת הגורמים, הצעד של גירוש איש המוסד מלונדון אמש, מסמל הרעה משמעותית ביחסי המודיעין שבין המוסד למקבילו הבריטי MI6.

פרשנים מציינים , כי ראש המוסד, מאיר דגן, הנהיג במוסד התנהלות שנויה במחלוקת לפיה ישראל משתפת במידע המודיעיני שברשותה את שירותי המודיעין של ידידותיה. במסגרת אסטרטגיה זו נכרתו בין המוסד למספר רב של ארגוני ביון מערביים בריתות של שיתוף פעולה מודיעיני ולעיתים אף מבצעי.

בנוסף, בעקבות הודעת ממשלת צרפת כי היא חוקרת את נסיבות זיוף הדרכונים של אזרחיה, חוששים כי גם הצרפתים יענישו את ישראל. כעת, במידה וייפגעו קשרי המודיעין עם הבריטים ואולי אף עם הצרפתים הדבר עלול לגרום לנזק מודיעיני חמור לישראל. משום שהרבה מחומרי המודיעין ודרכי הפעולה של המוסד חשופים לשרותי ביון זרים – כחלק מהמדיניות שהנהיג ראש המוסד.

מדיווחים בפריז עולה, כי בכוונת הצרפתים לנקוט בתגובה חמורה אף יותר מהתגובה הבריטית כלפי ישראל.

למרות זאת, אמש התבטא באיפוק דובר משרד החוץ הצרפתי בנוגע לחקירת הפרשייה ואמר, כי "מובן שאנו בקשר עם הבריטים ומדינות נוספות הנוגעות לפרשה, אך לכל אחד הליכים משפטיים משלו ולכל אחד דרך משלו לנהל חקירה".
 
מוקדם יותר התבטא בכיר במשרד החוץ כי "גירוש איש המוסד נועד לצרכי הבחירות של מפלגת הלייבור". היום גם פורסם כי בכוונת המוסד לשלוח נציג אחר במקומו של הנציג שגורש אמש במריטניה עקב מחאתה של בריטניה על זיוף הדרכונים הבריטיים שמואשמת בו ישראל.