יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בישראל רואים בחומרה את הצעד הבריטי הצפוי

במערכת הפוליטית בישראל מביעים זעם על ההחלטה הבריטית הצפויה. חכי"ם מן הימין קוראים להגיב בחריפות, לעומת השמאל שממליץ למתן את התגובה

יהודה שפיגל, ח' בניסן תש"ע - 23/03/2010 15:51

במערכת הפוליטית רואים בחומרה רבה את הצעד החריף בו מבקשים הבריטים לנקוט, כך על פי ההדלפות, כנגד הדיפלומט הישראלי, שעל פי חשד המימשל הלונדוני, היה מעורב בפרשת זיוף הדרכונים.


ח"כ אריה אלדד אמר, כי ישראל צריכה להחזיר לבריטים במטבע שלהם, אם אכן יחליטו לגרש מהמדינה דיפלומט ישראלי. "יש להשיב לצבועים הבריטים באותה מטבע, אם הם יגרשו דיפלומט ישראלי, עלינו לגרש את הנספח הצבאי הבריטי בישראל" אמר.

הבריטים משחקים כאן את תפקיד הכלב, אמר אלדד והסביר זאת בסיפור על אביו  שהיה אסיר בכלא הבריטי בלטרון. "אבא שלי ערך את ליל הסדר לחמש מאות אסירים בכלא. כשהגיעו לחד גדיא, שאל אותו המפקד, מי לא בסדר כאן? החתול או המקל. אבא ענה לו שיתכן שלא משנה אם הגדי צודק או החתול צודק, אתה הבריטי הוא הכלב, כי מי שם אותך לשופט, ומי נתן לך רשות להתערב כאן. 
 
ח"כ מיכאל בן ארי אמר כי "מדובר כאן באנטישמיות ואנטי ציוניות וצריך לקרוא לזה בשם האמיתי. בעיות דיפלומטיות פותרים בצורה דיפלומטית, אבל כשיורקים עליך אסור לקרוא לזה גשם.


מנגד ח"כ מגלי והבה מקדימה ביקש למתן מעט את התגובה הישראלית הצפויה ואמר כי "אין ספק כי החלטת ממשלת בריטניה נגועה בשיקולי בחירות של ממשלת הלייבור. אולם למרות זאת, על ממשלת ישראל לעשות חושבים כיצד הצליחה, במדיניות סרבנות השלום שלה, להפוך את המדינה לכמעט מצורעת, עד כדי, שמפלגת השלטון בבריטניה משתמשת בהשפלתנו וגירוש דיפלומט ישראלי, לצורך חיזור אחרי בוחרים ".

יו"ר וועדת החוץ והביטחון של הכנסת צחי הנגבי ממליץ גם הוא שלא להגדיל את מימדי התקרית. ואמר "ישראל אימצה מזה שנים מדיניות של אי תגובה על ההאשמות המוטחות כלפיה בנושאים כמו אלו. חלק מהמהלכים מנוצלים על מנת להטיח בישראל האשמות לגבי דברים שכלל אינה קשורה אליהם. לכן אני ממליץ לממשלה לדבוק במדיניות של אי תגובה".