יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו ימחיש את האהדה לישראל, קלינטון תפגין נחישות

קלינטון מתכוונת לשדר בוועידת איפא"ק מסר ידידותי אך נחוש, נתניהו מתכוון ליהנות מהפגנת כח ולבני תבהיר עד כמה חשובים היחסים עם האמריקאים

יהודה שפיגל, ז' בניסן תש"ע - 22/03/2010 15:30
בידידות אך בנחישות: בנאום שתישא קלינטון היום (ב') בוועידת השדולה למען ישראל בוושינגטון (איפא"ק). היא מתכוונת לשדר מסר ידידותי אך תקיף. בנאומה תחזור קלינטון על דברי בכירים בממשל שאמרו בשבוע שעבר, כי ארצות הברית מחויבת לעתידה ולביטחונה של ישראל. את תוכן נאומה העבירה קלינטון לסוכנות הידיעות AP.

בנאומה תבהיר קלינטון, כי "ישראל עומדת בפני הכרעות קשות אך הכרחיות בדרך לשלום במזרח התיכון. וושינגטון תדע לתת לישראל קרדיט כשמגיע לה, אבל גם תאמר את האמת כשיהיה צורך". 

היום יתכנסו אלפי חברי השדולה ועשרות רבות של חברי קונגרס. נתניהו צפוי לנאום בפניהם, והוא מקווה שנאומו יהווה הפגנת כוח פרו ישראלית ויחוויר במעט את גוני המשבר. התקווה הנרקמת בלשכת נתניהו היא, כי משתתפי הוועידה יריעו לראה"מ כשיאמר שירושלים היא בירת הנצח של ישראל, ובכך ימחישו עד כמה האווירה האמריקאנית אוהדת לישראל.

יו"ר האופוזיציה לבני שוהה גם היא בוושינגטון וצפויה להשתתף באירוע הערב ואף לנאום בוועידה במהלך היום עם ראשי איפא"ק בוושינגטון ואמרה להם כי "מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב מבוססת על עקרונות שנכונים היום כפי שהיו בעבר. לבני הוסיפה שיש לשמור על היחסים עם ארה"ב מכל משמר וכי אין מדובר על עניין פוליטי.