יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה הזמין את נתניהו לפגישה ביום ג'

השליח האמריקני מיטשל המבקר בישראל נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ומסר לו הזמנה מנשיא ארה"ב אובמה, לפגישה משותפת ביום ג' בוושינגטון. בלשכת נתניהו שוקלים לבטל את תחנת הביניים המתוכננת בבריסל

אהרן שיין, ו' בניסן תש"ע - 21/03/2010 16:44
מנסים 'לחזור לעבודה' -  השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, מסר בצהריים הזמנה רשמית לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפגישה משותפת עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בוושינגטון. נתניהו צפוי להמריא הערב לוושינגטון כדי להשתתף בוועידת השדולה היהודית אמריקנית – אייפא"ק, ככל הנראה הפגישה עם אובמה תצא אל הפועל ביום שלישי.

בעקבות ההזמנה מהבית הלבן, שוקל נתניהו לבטל את תחנת הביניים שתכנן לבצע בבריסל. כעת שוקלים בלשכת נתניהו האם לנחות בבריסל כמתוכנן, או שמא לבטל את הביקור שם ובמקום זה להאריך את שהותו של נתניהו בוושינגטון במטרה שיוכל להיפגש עם עוד בכירים בממשל, בסנאט  ובקונגרס.

במהלך ביקורו בוושינגטון צפוי נתניהו להיפגש גם עם סגן הנשיא, ג'ו ביידן, שהמשבר החמור בין ישראל לארה"ב פרץ בעת ביקורו. בנוסף, ייפגש נתניהו עם מזכירת המדינה, קלינטון ועם שר ההגנה, רוברט גייטס.

בצהרים נועד השליח מיטשל עם שר הביטחון, אהוד ברק, לאחר פגישתם אמר ברק: "ביטאתי את הערכתי למאמצים חרף הקשיים, בגיבוי ממשל אובמה לשיחות שיובילו בסופו של דבר להסדר לכל האזור".

מיטשל השיב בדברי שבח לשר הביטחון ולידידות בין המדינות: "זה תענוג לחזור. שר הביטחון הוא חבר קרוב של ארצות הברית. הקשרים בין המדינות חזקים ועמידים. לא ניתן לערער על ההתחייבות האמריקנית לביטחון ישראל והיא בלתי ניתנת לשבירה. בפגישה דיברנו על כלל הנושאים, ובעיקר על יחסי הישראלים והפלסטינים - בתקווה שבסוף התהליך נגיע לפיתרון קבע ונקדם את פגישות הקרבה".

לאחר דבריו הוסיף שר הביטחון, כי "אנחנו מקווים למשא ומתן ישיר. ראינו עליות ומורדות בשבועות האחרונים אך אני בטוח שהממשל האמריקני יביא להתגברות על כל המכשולים ולישיבה פנים מול פנים כדי להגיע להסכם כולל באזור".

לאחר ההצהרות נכנסו שני האישים לארוחה חגיגית במלון 'המלך דוד' בירושלים.
 
נתניהו: בנייה בירושלים כמו בנייה בתל אביב

הבוקר נודע כי במכתב ששיגר ראש הממשלה לממשל בוושינגטון הוא נענה לרוב הדרישות שהציבו האמריקנים לישראל לאחר פרוץ המשבר. בין השאר התחייב נתניהו לדון בסוגיות הליבה כבר במסגרת שיחות הקרבה. בנוסף, הסכים נתניהו לשורה של הקלות כלפי הפלסטינים שכוללות הקלות על המצור בעזה ושחרור מאות אסירי פת"ח.

במקביל אמר היום ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה, כי לדעתו "פתרון של בעיות היסוד בינינו לבין הפלסטינים ניתן להשיג רק במשא ומתן ישיר לשלום", אולם, הוסיף נתניהו – גם עתה בשיחות הקרבה "יוכל כל צד להעלות את הנושאים שבמחלוקת". נתניהו הוסיף והדגיש בנושא הבנייה בירושלים "המדיניות שלנו לגבי ירושלים היא אותה מדיניות של כל ממשלות ישראל ב-42 השנים האחרונות. מבחינתנו בנייה בירושלים היא כמו בנייה בתל אביב".