יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תושבי הרצועה מתמודדים בגבורה עם תנאים נוראים

לדברי המזכ"ל, "מצבם של תושבי עזה בלתי מתקבל על הדעת, יש להסיר בדחיפות את המצור מהעיר ולסייע לתושבים המתמודדים בגבורה עם חיים קשים במיוחד". הוא שיבח את ישראל על ההסכמה לסייע בבניה בחאן יונס, אך הדגיש: "צריך צעדים בוני אמון נוספים"

יהודה שפיגל, ו' בניסן תש"ע - 21/03/2010 12:10
מזכ"ל האו"ם, המבקר כעת בעזה, מביע רחמנות על סבלם של התושבים במקום ומגלה הזדהות עם הסבל, אותו הוא מגדיר כ"בלתי מתקבל על הדעת".

את פניו של המזכ"ל קיבלה קבוצת מפגינים הנושאים בידיהם דגלים פלסטינים. בדבריו אמר להם, "הגעתי לעזה כדי להביא הזדהות עם המצוקה של העם החי בעזה, וכדי להדגיש את הצורך להסיר את המצור מעל התושבים. תושבי הרצועה מתמודדים עם  תנאי חיים קשים במיוחד ומוכיחים את גבורתם מידי יום ביומו".

לדבריו, "המצור והמחסומים סביב רצועת עזה גורמים לתושבים סבל בלתי מתקבל על הדעת ולא יתכן שזה ימשך כך".

בהמשך בישר המזכ"ל לתושבי עזה, כי מדינת ישראל הסכימה להיענות לבקשת ארגונו, והיא תאפשר להוציא אל הפועל בניית פרויקט חאן יונס במרכז הרצועה. במקום ייבנו 150 יחידות דיור, תחנת קמח ובית ספר של אונר"א. הוא שיבח את ישראל על נקיטת צעד חיובי והיענות לבקשה, אך ביקש שוב לציין, כי "קיימת נחיצות בלתי ניתנת לדחייה, בשיפור איכות חייהם של תושבי עזה".