יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו מתחייב לאמריקנים: ישראל תקל המצור על עזה ותשחרר מאות אסירים - לא נקפיא בירושלים

במכתב ששיגר נתניהו לממשל בוושינגטון הוא מתחייב לדון כבר במסגרת שיחות הקרבה בסוגיות הליבה, להקל את המצור מעזה ולשחרר מאות מחבלים מהפת"ח

אהרן שיין, ו' בניסן תש"ע - 21/03/2010 08:08
מתקפל? נתניהו מתחייב במכתב לבכירי הממשל האמריקני לדון כבר במסגרת שיחות הקרב בענייני הליבה. בנוסף, מתחייב נתניהו לשורת הקלות על הפלסטינים, שיכללו הקלת המצור מעל עזה ושחרור אסירי פת"ח. לפי שעה נתניהו נמנע מלהצהיר על עיכוב בבנייה בירושלים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוצא הבוקר לוושינגטון בצוותא עם שר הביטחון, אהוד ברק, ועם שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו – הם אמורים להשתתף בוועידת השדולה היהודית אמריקנית – אייפא"ק בוושינגטון. לפני יציאתו נעשים מאמצים דיפלומטיים בכדי לסיים את המשבר עם הממשל האמריקני – זאת כדי לאפשר פגישה בין נתניהו לבכירי הממשל בוושינגטון.

כדי להפיג את המתיחות, שיגר אמש נתניהו מכתב לראשי הממשל בוושינגטון בו הוא מצהיר על שורה של צעדים שבהם נוקט כדי לרצות את דרישות בכירי הממשל בוושינגטון. במכתבו מתחייב נתניהו לשורת הקלות וצעדים בוני אמון כלפי הפלסטינים – ביניהם: הקלה משמעותית של המצור מעל רצועת עזה – הסכמה ישראלית להכנסת חומרי בניין לרצועת עזה ובניית תחנת קמח נוספת לתושבי הרצועה. בנוסף, שחרור מאות אסירים מהפת"ח כמחווה לאבו-מאזן.

במכתבו מתחייב נתניהו לדון במסגרת שיחות הקרבה עם הפלסטינים גם בסוגיות הליבה, דבר שעד עתה נמנעה ישראל מלהסכים לו. כמו כן, התחייב נתניהו לפקח באופן הדוק יותר על הבנייה בירושלים, דבר שמהווה למעשה סוג של הקפאת בנייה גם בירושלים, על אף שבאופן רשמי נמנע נתניהו מלהביע הסכמה לדיון על סוגיית הבנייה בירושלים.

נתניהו ייפגש עם בכירי הממשל

ככל הנראה בעקבות המכתב ששיגר נתניהו לממשל ובו הוא מתחייב למלא אחר הדרישות האמריקניות - יתקיימו בסופו של דבר פגישות בין נתניהו לבכירי הממשל בוושינגטון. לפי שעה מתוכננת פגישה בין נתניהו לשר ההגנה, רוברט גייטס, ולשרת החוץ קלינטון. כמו כן, נבדקת אפשרות של פגישה בין נתניהו לסגן הנשיא ביידן, שהמשבר פרץ בעת ביקורו בישראל.

הבוקר פורסם, כי בעקבות ביטול יציאתו של הנשיא אובמה לאוסטרליה ולאינדונזיה, תיתכן פגישה גם בין נתניהו לאובמה ביום שלישי. אולם דובר הבית הלבן אמר, כי לפי שעה "אין בלוח הזמנים של הנשיא פגישה שכזו".