יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ערבים לא נאמנים - ומקבלים תמיכה

שר התיירות מבקר בחריפות את התוכנית להשקעת 800 מיליון שקלים במגזר הערבי. לדבריו, "התוכנית המוצעת מעניקה פרס לחוסר נאמנות". ברוורמן תוקף

ראובן שטיין, ה' בניסן תש"ע - 20/03/2010 22:36
מחר (א') תובא לאישור הממשלה תוכנית להשקעת 800 מיליון שקלים במגזר הערבי. הערב, (מוצ"ש) שר התיירות  סטס מיסז'ניקוב, מבקר את התוכנית בחריפות ואומר כי "המפה במתכונתה הנוכחית משרישה את חוסר הנאמנות למדינה". לדבריו, "התוכנית המוצעת מעניקה פרס לחוסר נאמנות".
 
בסוף השבוע שעבר, ביום ה', פורסם כי הממשלה צפויה לאשר תכנית רב-שנתית לפיתוח כלכלי בקרב המגזר הערבי בישראל, בעלות כוללת של 800 מיליון שקלים. מחצית התקציב יובא ממקורות משרד האוצר, והיא תיושם במשך חמש שנים בעשרה יישובים.
 
התוכנית תתמקד בשלושה תחומים עיקריים, והם פיתוח תעסוקתי, שדרוג אמצעי התחבורה בתוך היישובים ומחוצה להם ופיתוח קרקעות לבנייה רוויה בקרקע מינהל ובקרקע פרטית בהיקף של כ-15,000 יחידות דיור.
 
שר התיירות אמר כי במקום להשקיע במגזר הערבי, על הממשלה לתמוך ביישובים ורשויות של מיעוטים אחרים, דוגמת הצ'רקסים, הדרוזים והבדואים, "שנאמנים יותר למדינה".
 
סגן השר לפיתוח הנגב והגליל איוב קרא אמר בתגובה לדברי מיסז'ניקוב כי "מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי סיכם איתי שיהיו שלוש תוכניות מיוחדות לטיפול במגזר הדרוזי והצ'רקסי, ולמגזר הבדואי בצפון ובדרום, כדי להביא לבשורה חברתית כלכלית למגזרים נכשלים אלה".
 
השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן ממפלגת העבודה לא אהב במיוחד את דבריו של שר התיירות, עליהם הגיב בחומרה. לדבריו, "במקום לעסוק בתיקון נזקי מדיניות החוץ שלו, שר החוץ ממשיך - הפעם באמצעות אחד משליחיו - לפגוע במרקם הרגיש בין יהודים וערבים. מדובר בתוכנית מקצועית, שתפעל בשלב הראשון ב-12 ישובים שנבחרו על פי קריטריונים ברורים, על כל רבדיה של אוכלוסיית המיעוטים. על כן, ההשתלחות הזו מכיוונו של שר התיירות נובעת מבורות בפרטיה של התוכנית או מגזענות, או משתי הסיבות גם יחד".