יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מגיבים לשיגור הקסאם: צה"ל תקף שישה יעדים בעזה

שישה יעדים ברצועת עזה הותקפו הלילה על ידי חיל האוויר, בתגובה לירי רקטות הקסאם. על פי דיווחי הפלסטינים, שני אזרחים נפצעו באורח קל

ראובן שטיין, ד' בניסן תש"ע - 19/03/2010 09:10
שישה יעדים ברצועת עזה הותקפו הלילה (ו') על ידי חיל האוויר, בתגובה לירי רקטת הקסאם אמש שגרם למותו של עובד תאילנדי. על פי דיווחי הפלסטינים, שני אזרחים נפצעו באורח קל במהלך התקיפה.

מדובר צה"ל נמסר כי היעדים שהותקפו הם, אתר לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, שתי מנהרות טרור שנחפרו כקילומטר מגדר המערכת, ונועדו על פי החשד לחדירת מחבלים לשטח ישראל. בנוסף הופצצו שלוש מנהרות בדרום רצועת עזה ששימשו להעברת נשק ממצרים.

עוד נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל, וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".

כזכור, ביום האתמול נהרג עובד זר כתוצאה מנפילת קסאם במושב נתיב העשרה בצפון-מערב הנגב. שעות ספורות לאחר מכן נפלה רקטה נוספת בשטח פתוח באזור המועצה האזורית אשכול ולא דווח על נפגעים או נזק.

פעילות טרור אינה מקובלת

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, גינה אמש (ה') את הירי. לדבריו, "כל פעילות של טרור ואלימות נגד אזרחים היא לחלוטין אינה מקובלת ומנוגדת לחוק הבינלאומי".

השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, התייחס אף הוא לירי הקסאמים. בהודעה שפרסם נכתב כי "מדובר בהסלמה חמורה, שהיא תוצאה של הסתה של הרשות הפלסטינית, תחנות השידור הערביות וחשוב מכל, הסתה של חמאס".

לדבריו, "מדובר בהתפתחות מדאיגה, אך התגובה מצידינו תהיה חריפה, ונעביר מסר ברור כי לא ניתן למקרים כאלו לחזור על עצמם. מדובר בחציית קו אדום ולא נבליג עליה".