יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מחקר חדש מספר: הירוקים הם יותר אנוכיים ופחות מוסריים

האם בני אדם הנחשבים כידידותיים לסביבה, הם אכן ידידותיים לאנושות? מחקר חדש מלמד כי התנהגות ירוקה גורמת לאנוכיות ופחות רגישות לזולת

יהודה שפיגל, ב' בניסן תש"ע - 17/03/2010 13:43
האם הירוקים אנשים טובים יותר? האם בני אדם הנחשבים כידידותיים לסביבה, הם אכן ידידותיים לאנושות? מחקר חדש שנחשף היום ב"הארץ" מאושש את העובדות, אנשים הנוטים המקפידים לרכוש מצורים ירוקים וידידותיים לסביבה, נוטים להיות פחות נדיבים לזולת, והם בעלי נטייה גבוהה יותר, להתנהגויות בלתי מוסריות, כדוגמת רמאות וגניבה.

המחקר נערך באוניברסיטת טורונטו במסדרת סדרה של עבודות מחקר, שבדקו את מגמת צריכת מוצרים ידידותיים שפשתה במערב. במחקר השלישי שבוצע בעניין, נבחנו קרוב למאה סטודנטים, באמצעות משחק מחשב המדמה רכישה בפועל של מוצרים, בסכום כסף שהוקצב לנבדקים מראש.
התוצאות הדהימו את החוקרים, שגילו כי דווקא רכישת מוצרים ירוקים, הובילה את הרוכשים להתנהגות אלטרואיסטית מופחתת. רוכשי המוצרים הירוקים, נטו להתנהגות של אנוכיות, רמאות וגניבת כסף.

יצוין, כי חלקם הגדול של פעילי איכות הסביבה והארגונים הירוקים, מתאפיינים בהשתייכותם הפוליטית לצד השמאל של המפה , וחלקם אף לוחמים נגד מדינת ישראל.