יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

במשטרה מעריכים: המהומות לא יתפשטו מחוץ לגבולות ירושלים

במערכת הביטחון מעריכים כי המהומות במסגרת "יום הזעם" הפלסטיני לא צפויות להתפשט מחוץ לגבולות ירושלים. במערכת הביטחון מגדירים "כישלון" את ניסיון החמאס להבעיר את השטח ולגרום להתפשטות המהומות. המשטרה ממשיכה בכוננות שיא

אהרן שיין, ב' בניסן תש"ע - 17/03/2010 08:21
המהומות לקראת דעיכה? במערכת הביטחון גוברת ההערכה כי החמאס והארגונים האיסכמיים הקיצוניים כשלו בניסיונם להבעיר את השטח וליצור מהומות קשות. גורמי הביטחון מעריכים שהעימות במתכונתו הנוכחית לא יצא מגבולות ירושלים. למרות ההערכות האופטימיות, נערכים במשטרה ובמג"ב לכל האפשרויות והמשטרה מוצבת בעוטף ירושלים בכוחות מתוגברים במיוחד.

גורמי הביטחון העריכו כי הסיבה לאי-התפשטות המהומות נעוצה ברצונם של האנשים שלא לפגוע במצבם הכלכלי שרשם שיפור דרמטי מאז סיום האינתיפאדה האחרונה. "זו הסיבה שבאירועי ההתפרעויות אמש נראו רק צעירים וילדים" אמר קצין בכיר והוסיף, "להערכתי, רמת האלימות רק תלך ותרד. התושבים הפלסטינים רוצים לחזור לשגרת החיים, לשלוח את ילדיהם לבתי הספר וליהנות מהשיפור הכלכלי. זו הסיבה שנראה פחות ופחות אירועים כאלה".

במשטרה ציינו גם בסיפוק את מספר העצורים והפצועים הנמוך יחסית לתרחישים שהיו מונחים על השולחן.

"יום הזעם" עליו הכריזו אמש הפלסטינים במטרה "להגן" על מסגד 'אל אקצה' מפני חורבן על ידי גורמים יהודים – עבר אמש עם כ-100 פצועים וכ-70 עצורים, לטענת הפלסטינים. הזעם הפלסטיני התפזר במספר מוקדים, בשכונת עיסאוויה, שם ינרשמו ידויי אבנים וכן במחסום עטרות ובמחנה הפליטים שועפט. אמש גם נפצע לוחם מג"ב בידו מירי, בשכונת 'ראס אל-עמוד'.

במשטרה ממשיכים לחקור תקריות בהן זריקת אבנים על שלושה אוטובוסים של חברת 'דן' ברחובות יפו, וכן, השלכת בקבוק תבערה לעבר רכב ישראלי שנסע בכביש 443. בתקרית נוספת הושלכו אבנים לעבר משאית שנעה בין צומת להבים לאשל הנשיא. האבן פגעה במשאית, אך בחסדי שמים לא היו נפגעים.

בכירים בצה"ל ציינו כי הרגיעה היחסית בשטחי הגדה, נבעה מפעילות כוחות הביטחון הפלסטינים שקיבלו הוראה למנוע כל אירועי הפרות סדר אלימות שעלולות לגרום לאיבוד השליטה של שלטונות הרשות.