יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הכנסת אישרה סופית: היטל הבצורת עבר מן העולם

הכנסת אישרה את הצעת החוק לביטול היטל הבצורת, אשר אמור היה להתחדש בקרוב. ח"כ מקלב: "מחירי המים עלו דרמטית. המאבק לטובת הציבור טרם הסתיים"

ראובן שטיין, א' בניסן תש"ע - 16/03/2010 20:30
הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק לביטול היטל הבצורת, אשר אמור היה להתחדש בשבועות הקרובים. יו"ר ועדת הכספים ח"כ ר' משה גפני שהגיש את החוק יחד עם חברי ועדת הכספים, אמר כי אם ההיטל לא היה מוקפא בחודשי החורף וגם בחודשים אלו, הציבור היה משלם כפול, גם את ההיטל וגם המחיר הגבוה של המים אשר עלו בינואר.

לדבריו, "זה היה פשוט גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, לכן הקפאנו את ההיטל לחורף, וכעת גם לחודשים הבאים עד סוף השנה".

גפני אמר כי ביטול היטל הבצורת, הוא אחד ההישגים היפים של ועדת הכספים במושב האחרון. בנושא המים אמר עוד כי המחירים עלו ללא פיקוח ועדת הכספים או הכנסת וכי ניהל מו"מ עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה בהם הוחלט כי המים יעלו בהדרגה.

גפני אמר כי "אני מקווה שנצליח להחזיר את הפיקוח של ועדת הכספים על תעריפי המים - פיקוח שבוטל לפני שנתיים. הויכוח הוא אידיאולוגי, האם המים הוא מצרך קיומי שהמדינה צריכה לתת לאזרחים, או שזהו מוצר שקונים כמו כל דבר אחר. אנחנו סבורים שזהו מצרך קיומי והשירות שהמדינה צריכה לתת לאזרחיה".

ח"כ ר' אורי מקלב אמר במליאה כי "אני לא חושב שיש עוד חוק שכל כך הרבה השקיעו בו, עצם הדיון בו הוא תעודת כבוד לכנסת ישראל. כולנו פעלנו כדי שהחוק יתחשב במוגבלים, משפחות ברוכות הילדים וכו' וכעת עם ביטולו הדבר יסייע לציבור כולו.

"עם זאת, מחירי המים עלו דרמטית מה שמשפיע על כל בית בישראל. המאבק לטובת הציבור בנושא זה - טרם הסתיים", אמר.