יום שלישי כ"א בחשון תש"פ 19/11/2019
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אל תנסו לחסוך בעלויות

ניסיונותיה של טויוטה לחסוך בעלויות החברה עלו לה ביוקר רב. מסמך פנימי שהועבר לקונגרס האמריקני, מגלה כי החברה ידעה על תקלות כבר ב-2006

ראובן שטיין, כ"ה באדר תש"ע - 11/03/2010 20:44
זול עולה יקר: ניסיונותיה של טויוטה לחסוך בעלויות החברה עלו לה ביוקר רב. כך עולה מתוך מסמך פנימי שהועבר לקונגרס האמריקני, לפיו החברה ידעה על תקלות בכלי הרכב שלה כבר ב-2006.

לאחר שהתגלו סכנות בטיחות במכוניותיה בעקבות תקלה בדוושת התאוצה, החברה היפנית המפורסמת בעולם ממשיכה להתמודד, ללא הצלחה גדולה, עם הפגיעה הקשה בתדמיתה.

המסמך הפנימי מונה שני עמודים בלבד. הוא נוסח על ידי עובדים ותיקים באחד ממפעליה של טויוטה ונשלח למנהל החברה. הכותבים מגנים את החברה על כך שהקריבה את בטיחות מכוניותיה בשל רדיפה אחרי רווחים.

טדאו ווקאטסוקי, עבד ברצפת הייצור באחד ממפעליה הגדולים של החברה ביפן במשך כ-45 שנים. במסמך, הוא מזהיר את מנהלי טויוטה כי עובדים מנוסים פוטרו לטובת עובדים חדשים במסגרת הניסיונות לחיסכון בעלויות, מדגיש את הזמן הקצר שהוקדש לפיתוח מכוניות חדשות ומספר על הירידה החדה באיכות הייצור של החברה.

"מקור הבעיות כבר בשלב התכנון ולא בשלב הייצור", כתב. "אנו חוששים כי התהליכים הדרושים לייצור מכוניות בטוחות יסבלו מהתעלמות, בשם התחרות. אנו דורשים כי טויוטה תקבע את בטיחות מכוניותיה כעדיפות העליונה שלה, תבחן מחדש צעדים בהם נקטה לקיצוץ עלויות, תספק הכשרה טובה יותר לעובדיה ותטפח עובדים מיומנים".

טויוטה עומדת כיום בפני חקירות של הרגולאטורים בארצות הברית וביפן, החושדים כי החברה ידעה על התקלות הטכניות ברכביה והסתירה את המידע. לטענת החברה, מבצע האיסוף יעלה לה 2 מיליארד דולר.

יותר מ-90 תביעות ייצוגיות הוגשו לאחרונה נגד טויוטה, מצד בעלי מכוניות שטוענים כי ערכה של מכוניתם ירד בשל הפרשה. מומחים מעריכים כי תביעות אלו עשויות לעלות לחברה למעלה מ-3 מיליארד דולר.