יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הפרלמנט האירופי קרא היום "לשחרר את גלעד שליט"

הפרלמנט האירופי אישר היום החלטה הקוראת לשחרורו המיידי של החייל החטוף. שליט: "הקריאה היא חדה וברורה, כעת אני מצפה ממשלת ישראל לפעול בנידון"

ראובן שטיין, כ"ה באדר תש"ע - 11/03/2010 19:38
ניצוץ של תקווה: הפרלמנט האירופי אישר היום (ה') החלטה הקוראת לשחרורו המיידי של החייל החטוף גלעד שליט. זאת במסגרת דיון בסוגיה שנערך לבקשת ארגוני זכויות אדם ובנוכחות אביו נועם שליט.

שורה של חברי פרלמנט חתמו על המכתב, שקורא לשחרור שליט. המכתב נמסר לידיה של שרת החוץ, קתרין אשטון, לקראת ביקורה בארץ ובעזה בשבוע הבא, כדי שזאת תעביר את מכתב המחאה להנהגת החמאס.

נועם שליט שנכח במליאה, אמר היום כי הקריאה שיוצאת מהפרלמנט היא חדה וברורה: "כעת אני מצפה מממשלת ישראל לפעול לשחרורו המיידי של גלעד, וממנהיגי החמאס לתת תשובה להצעה הישראלית ובכך לדאוג לבני עמם במקום להם עצמם".

כזכור, אמש פנה נועם שליט לפרלמנט האירופי וביקש לקרוא לשחרורו של גלעד. בפגישה עם נשיא הפרלמנט האירופי בשטרסבורג, אמר שליט כי העסקה נמצאת כעת בהקפאה מכיוון שהחמאס לא העביר את תשובתו להצעה האחרונה של ישראל.

מנגד, בתחילת השבוע פנה עבדאללה ברגותי למשפחת שליט, ואמר כי "עסקת שליט לא תצא לפועל כי נתניהו לא רוצה עסקה. אני אומר למשפחתו שהמצב שלו טוב, יש לו אוכל, יש לו חדר, אנחנו לא מתנהגים לאסיר שלנו בצורה לא טובה".

האיחוד האירופי, כאמור, קרא לחמאס לשחרר מיידית את גלעד.