יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארגוני טרור מגייסים ילדים דרך האינטרנט

החמאס וארגוני טרור נוספים, עושים שימוש באתרים המיועדים לילדים כדי לגייס ילדים וילדות לפעולות התאבדות ולשכנעם לסייע לבני משפחותיהם הטרוריסטים

יהודה שפיגל, כ"ד באדר תש"ע - 10/03/2010 12:48
ארגוני טרור רבים, ובהם החמאס, משתמשים באתרי האינטרנט שלהם המיועדים לילדים כדי לגייס ילדות לפעולות טרור. זו חלק ממגמה ההולכת וגדלה בקרב ארגוני טרור וקבוצות אסלאמיות קיצוניות המשתמשות באינטרנט כדי לפנות לנשים באופן ממוקד-  כך עולה ממחקר חדש של פרופ' גבי וימן, מומחה לחקר הטרור באינטרנט מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. "השימוש של ארגוני טרור במחבלות מתאבדות נמצא בקו עלייה ויש לכך קשר ישיר לעלייה המתמדת במספר האתרים המוקדשים לנשים טרוריסטיות", ציין פרופ' וימן.

במסגרת מחקר רב שנתי של יותר מעשור, סקר פרופ' וימן את אתרי האינטרנט - המוצפנים והפומביים - של ארגוני טרור אסלאמיים, קבוצות שתומכות בארגונים אלה, פורומים, סרטוני וידאו ולמעשה כל מידע שזורם ברשת וקשור בטרור ג'יהאדי אסלאמי. 

לדבריו, בדיוק כמו שמומחי השיווק הבינו שכדי להגיע לקהלים ממוקדים  עליהם לייצר תכנים המתאימים לקהלים אלה, כך גם אנשי הטרור הבינו שכדי לגייס נשים למטרותיהם, עליהם לפנות אליהם במסרים ספציפיים ולא להסתפק באתרים הכלליים, שפונים בדרך כלל לגברים.

תחילת מגמה זו היא בשנת 2004, כשהמגזין המקוון של אל-קאעידה פרסם מהדורה הפונה לנשים. בעקבות מהדורה זו השיק הארגון מגזין מקוון המיועד לנשים בלבד, שם הודרכו במתן עזרה ראשונה לטיפול בבני משפחה שנפצעו בקרבות, כיצד לגדל את ילדיהן כדי שהם יצטרפו למלחמת הג'יאהד וגם כיצד להתאמן כדי להיות מוכנה לקרב.

לדבריו של פרופ' וימן, נושאים נוספים שניתן למצוא כיום באתרים ובפורומים שנפתחו לנשים בלבד הם כיצד לא לעצור מבעליהן או ילדיהן מלהפוך לקדושים ועידוד פעיל לנשים להצטרף לפעילויות הטרוריסטיות, כולל משימות התאבדות, דרך פרסום "סיפורי גבורה" של מתאבדות קודמות, פרסום פסקי הלכה שמאשרים פעילויות כאלה והדרכה אופרטיבית על סוגי נשק שונים.

כאמור, מסר שעולה בהדרגה בשנים האחרונות הוא הקריאה לנשים להצטרף למעגל המתאבדים, לעיתים מגיל צעיר ביותר. באתר החמאס לילדים פורסם הסיפור, "הגבורה של ילדה פלסטינית" שמתאר כיצד ילדה קטנה מתכננת ברוגע ואף מוציאה לפועל התקפת טרור התאבדותי. הסיפור מסתיים בכך שהילדה שוכבת על הדשא עם חיוך, מכיוון שהיא מתה בתור קדושה, שאהידה עבור עמה. ודיאו קליפ שהוקרן באתר החמאס מתאר כיצד ילדה עוקבת אחר התקפת ההתאבדות של אימה וכיצד היא מתכננת ללכת בעקבותיה כשתגדל.

 "פעילי הטרור למדו לכוונן את המסר שלהם ולהתאים אותו לקהלי היעד הרצויים להם. ההצלחה המדאיגה של שיטה זו באה לידי ביטוי לא רק בעלייה המשמעותית של אתרים המיועדים לנשים, אלא בעיקר בעלייה הברורה בפעילות של נשים בפעולות טרור", סיכם פרופ' וימן.