יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עדיף כבר לחפש נפט: אין תחליף לעובדים הזרים

כצל'ה מנסה למצוא פיתרון לבעיית העובדים הזרים. "יש להמשיך להעסיק אותם, בינתיים, על מנת לאפשר לאזרחי ישראל מגורים במחיר סביר", מסיקה הוועדה

ראובן שטיין, כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 18:05
חלם זה כאן? בישיבת הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים, בראשותו של יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, שהתקיימה היום (ב') דנו בדרכים ליישום התוכניות לעידוד תעסוקת ישראלים בבנין.

עוד בנושא:
כצל'ה דורש לבנות עיר לעובדים זרים

על פי החלטת הוועדה, כבר ביום שלישי הבא, ר"ח ניסן, יחתמו הצדדים על הסכם המיזם לקליטת חיילים משוחררים בענף הבניין, הסכם שיאפשר פתיחת קורסים להכשרת עובדים ישראלים ולהעסקתם בענף הבניין.

מסתבר כי "יש חוסר מוטיבציה של ישראלים לעסוק בענף הבנייה, עקב סחר וזלזול בעבודת הכפיים". ידוע, לא חדש.

הוויכוחים בין נציגי משרדי הממשלה לבין הפרוייקטורים כמעט עברו לפסים אלימים. יו"ר הוועדה גישר בין הצדדים עד שהתאפשרה הכרזה על הסכם מיזם לקליטת חיילים משוחררים בענף הבניה שיתקיים על שולחן הוועדה ביום שלישי הבא.

יו"ר הוועדה התייחס גם למצוקה בענף הבניין, דבר שגורם להעלאת מחירי הדירות. פתרונות מוצעים לזירוז הבנייה הם מיכון והשארת העובדים הזרים עד שיוכשרו עובדים ישראלים.

נציגי הקבלנים אמרו שהעובד הזר הוא הזול ביותר וברגע שתהיה אפשרות להעסיק ישראלים, הם ישמחו להעסיק אותם. הוועדה פונה לשר התמ"ת, יו"ר ההסתדרות ולשר הפנים, לאפשר לאזרחי ישראל מגורים במחיר סביר, לצורך כך יש להשאיר את העובדים הזרים עד למציאת פתרון.

האם ניתן לסכם את החלטות הישיבה? בהחלט. ראשית, יש למצוא פיתרון להעסקתם של ישראלים בענף הבנייה. אלו לא מעוניינים לעבוד בשל "הסחר והזלזול בעבודות כפיים", לדבריהם.

כיוון שכך, יש להשאיר את העובדים הזרים, המהווים כוח עבודה זול במטרה לאפשר לאזרחי ישראל מגורים במחיר סביר, דבר שלא קורה למרות הכוח העבודה הזול.

וגם: למצוא פיתרון להעסקתם של ישראלים בענף הבנייה. אמרנו כבר? פיתרון, עוד לא מצאנו.