יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד הפנים ימנע מהחברות הסלולאריות את השימוש באנטנות זעירות ללא התר

האם תם עידן השימוש בטלפון סלולארי באזורים הצפופים של גוש דן? משרד הפנים מבקש לעשות שינוי חוקתי בנוגע לשימוש באנטנות זעירות. "יצטרכו אישור מיוחד"

יהודה שפיגל, כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 16:01

האם הטלפון הסלולארי שלנו ימשיך לקלוט? משרד הפנים מתכוון לקבוע תקנות שימנעו מהחברות הסלולאריות, את השימוש באנטנות זעירות ללא היתר.

אמש העביר סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אליהו ישי, ליו"ר ועדת הכלכלה טיוטת תקנות להתקנת אנטנות קטנות לתקשורת סלולארית -הקובעת כי מעתה לא יינתן פטור להתקנת אנטנות סלולאריות וכי יש צורך לקבל אישור הועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך הצבת אנטנה. תקנות אלה הינן בהתאם להמלצת היועץ המשפטי לממשלה כי אין להתקין מתקני קליטה אלחוטיים בלא היתרי בנייה-  ("תקנות התכנון והבניה, התקנת מתקן גישה אלחוטית לתקשורת בשיטה התאית, התש"ע 2010").

בהתאם לחוק התכנון והבנייה סעיף 266 ג' התקנת מתקן גישה אלחוטית והתקנת  מיתקן עגינה הנושא אותו על גג בניין, הנעשית בידי בעל רישיון, אינם טעונים היתר, אולם בסמכות שר הפנים בהתייעצות עם שר התקשורת ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע תנאים נוספים לתחולת הפטור.

בטיוטת התקנות נאמר כי "הליך הרישוי להצבת האנטנה מבוצע באישור המהנדס של ועדת התכנון המקומית.

כמו כן, יחוייב המפעיל להודיע לציבור  על התוכנית להתקנת אנטנה על מנת לאפשר הגשת התנגדויות לוועדה המקומית למשך 21 יום, ולהודיע בדואר רשום לכל הבעלים המחזיקים בקרקע או גובלים בקרקע שעליה יש תוכנית להציב אנטנה.

בנוסף, התקנת האנטנה תהיה רק בהתאם לטווח הבטיחות לבריאות הציבור. כך גם לא יתאפשר לחברות להתקין אנטנות על מבנה המיועד לשימור, בשטח גן לאומי ובאתר עתיקות מוכרז. הטיוטה הועברה אמש ליו"ר ועדת הכלכלה על מנת שיעלה אותה לדיון בוועדה.

עם זאת, מבקש המשרד להבהיר, כי "שר הפנים יאפשר למפעיל סלולארי חדש להתקין עד 40% מהיקף האנטנות המתוכנן על ידו, בהליך מזורז, ללא צורך בפנייה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

השר  ישי הוסיף: "בכוונתי לעשות כל שביכולתי בכדי להקל על הכנסת מפעיל סלולארי רביעי לתחום התקשורת הסלולארית, במטרה להוזיל את עלות השיחות בטלפון נייד לתועלת הציבור".