שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בעקבות המתיחות בצפון: צה"ל ביטל תרגיל גיוס גדול מחשש שיתפרש בסוריה כמלחמה

'הארץ': בעקבות המתיחות בגבול הצפון ביטל צה"ל חלק מתרגיל מטכ"לי שכלל הקפצת כוחות סדירים גדולים וגיוס חיילי מילואים - מחשש שהדבר יתפרש בצד הסורי כהכנה ישראלית למלחמה. גורם ביטחוני אישר את הפרטים.

אהרן שיין, י"ט באדר תש"ע - 05/03/2010 09:00
עיתון 'הארץ' מגלה הבוקר כי בעקבות המתיחות בגבול הצפון, ביטל צה"ל לאחרונה חלק מתרגיל מטכ"לי רחב היקף שהיה אמור לכלול תרגול הקפצת כוחות גדולים של גדודים סדירים וגיוס חיילי מילואים – בצה"ל הביעו חשש כי הזרמת כוחות גדולים של חיילים סדירים וגיוס חיילי מילואים אמור להתפרש בצד הסורי ככונות מלחמה מצידה של ישראל.

בעקבות כך, תרגיל "אבני אש 12" שמתורגל על ידי מפקדות המטכ"ל בוצע במתכונת של היערכות לעימות עם חמאס ברצועה ולעימות עם חיזבאללה בלבנון – החלק הסורי הוצא ממנו. לאחרונה  גברה מאד המתיחות בגבול הצפון וישראל נוקטת מאמצים בערוצים גלויים וחשאיים במטרה להרגיע את הצד הסורי מפני כוונות מלחמה אפשריות של ישראל.

עיתון 'הארץ' מצטט גורמים ביטחוניים שהודו שאכן ביטול התרגיל הוא עקב הרצון להימנע מהגברת המתיחות בזירה הצפונית. הגורמים הוסיפו, כי תרגיל בהיקף שתוכנן מראש יתקיים בעיתוי מתאים יותר.

לאחרונה נשמעו יותר ויותר התבטאויות מכיוון יריבותיה של ישראל – סוריה, איראן והחיזבאללה, על אפשרות של מלחמה קרובה. בשבוע שעבר כונסה בדמשק פסגת ראשי הטרור בהשתתפות נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, נשיא סוריה אסד, מזכ"ל החיזבאללה, נסראללה ויו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. לפי ההצהרות דנו ראשי הטרור "באיומים אפשריים" מצד ישראל. בסיכום הפגישה אמר אחמדינג'אד כי "המשטר הציוני קרוב לסוף דרכו".