חדשות
טויוטה רושמת צניחה במכירות
מנתוני דו"ח המכירות של יצרניות המכוניות לחודש פברואר בארצות הברית עולה כי רוב החברות הגדילו מכירות פרט לטויוטה שרשמה צניחה בשיעור של 8.7%
"זה הישג גדול - היריבות ביניהם היא כמו בין פפסי לקוקה קולה ", אמר ג'ון וולקונוביץ', אנליסט ב-IHS גלובל. "פורד" עקפה את תחזיות האנליסטים, שניבאו גידול של 33% בלבד.
"הונדה", לעומתם, מכרה 80.6 אלף רכבים, וזה מתבטא בעליה של 12.7% לעומת החודש המקביל. "קרייזלר", המנוהלת על ידי "פיאט", רשמה עליה קלה ל-84.4 אלף רכבים.
הנתון המסקרן ביותר בתקופה זו, הוא לא אחר מאשר "טויוטה". על פי הדיווחים, היצרנית היפנית רשמה צניחה של 8.7% במכירות ל-100,027. זאת בהתאם להצהרות בכירי החברה, שנתנו התראה מראש לירידה הצפויה.
מכירות ה"קורולה" (טויוטה) ירד ב-6% לכ-17 אלף בלבד, ואילו מכירות ה"פריוס" (אותו יצרן) לפברואר דווקא עלו ב-10% ל-7.9 אלף.
הירידה לחודש זה נובעת מתקלות שהתגלו במיליוני מכוניות של "טויוטה" ברחבי העולם, בדוושות התאוצה וההגה כוח.
כזכור, "טויוטה" החזירה לתיקון 6 מיליון מכוניות, רק בארצות הברית, כדי לתקן את דוושות התאוצה שיצאו משליטה ומערכות הבלמים בדגמים שונים.