יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הממשלה אשרה: ייצוא תפוחים לסוריה

מדינת ישראל החלה בייצוא תפוחים לסוריה. החל מהיום בבוקר, מועברים כ- 10,000 טון תפוחים לדמשק. ייצוא מסורתי שנזקק לאישורה של הממשלה

איתן פריד, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 16:16

הממשלה אשרה והתפוחים עוברים: הבוקר (ג') החלה העברת תפוחים ממעבר קוניטרה שבגולן לסוריה. המבצע המיוחד הנו פרי יוזמה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שהחלה לפני 6 שנים בשל עודפי תפוחים בישראל, וממשיכה להתקיים משנה למשנה כמסורת מיוחדת, וכמסגרת המסייעת בידי מגדלי התפוחים הדרוזים בגולן למכור את תוצרתם.


במהלך המבצע המיוחד, שיימשך כ- 60 ימים, יועברו בסך הכל כ- 10,000 טון תפוחים, בעיקר מהזנים חרמון (סטארקינג) וגולדן דלישס, שהם כ- 8% מתוצרת התפוחים השנתית בישראל, העומדת על כ- 120,000 טון. התפוחים שיועברו לסוריה גודלו על ידי חקלאים מהיישובים הדרוזים בגולן והם נשמרים באמצעות תשתיות קירור ואריזה שפותחו על ידי המגדלים בשנים האחרונות, באמצעות מענקים שניתנו על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר. בשנים קודמות הועברו כ- 4,500 טון תפוחים במסגרת המבצע. בשנת 2009 הועברו כ- 8,000 טון ואילו השנה, כאמור, יועברו כ- 10,000 טון. הכמות גדלה משנה לשנה בהתאם ליכולתם של הסורים לקלוט כמות גדולה יותר.


מבצע ייצוא התפוחים יצא לדרך באישור ממשלת ישראל, ולוקחים בו חלק גם מועצת הצמחים וארגון הצלב האדום, המסייע במשאיות ונהגים שמעבירים את התפוחים מצדו האחד של הגבול אל צדו השני .

 
"התפוחים נארזים בבתי האריזה בגולן ומועברים מהצד הישראלי לצד הסורי, מרחק של כ- 300 מטר, על ידי משאיות של הצלב האדום. משרד החקלאות מקדם את עסקת הייצוא כבר מספר שנים ברציפות והנושא הפך למסורת מיוחדת במינה". דברי מנהל מחוז גליל-גולן במשרד החקלאות, עמיר אנטלר.