יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אירועי חג הפורים תש"ע

700 הרוגים ברעידת אדמה עזה בצ'ילה, משטרת דובאי: בידינו פרטים מזהים של מס' חשודים בהתנקשות, מתיחות בגבול הצפון. שני קצינים בכירים הודחו ע"י הרמטכ"ל , פיגוע ירי במזרח י-ם...

אהרן שיין, ט"ו באדר תש"ע - 01/03/2010 20:44
מערכת החדשות של אתר Tog חגגה את הפורים בקיום ארבע מצוות היום. להלן עדכון קצר מההתפתחויות האחרונות בימי הפורים:

צ'ילה – מדרום לסנטיאגו, בירת צ'ילה, אירעה בשבת רעידת אדמה רבת עוצמה ברמה של 8.8 דרגות בסולם ריכטר בצי'לה. בעקבות הרעש פקדו גלי צונאמי אדירים את רצועת החוף בצ'ילה. כתוצאה מרעש האדמה ומהצונאמי נהרגו למעלה מ 700 בני אדם ונפצעו אלפים. ממשלת צ'ילה הכריזה על מצב חירום ופנתה לאו"ם בבקשה לקבלת סיוע.

דובאי – במסגרת חקירת אירועי חיסולו של בכיר החמאס אל-מבחוח, הודיעה משטרת דובאי, כי יש לה מידע על חשודה נוספת שהשתמשה בדרכון אירופי. משטרת דובאי הודיעה עוד, כי ברשותה מספר טביעות אצבע של כמה מחברי חוליית החיסול. כמו כן ברשותה טביעת DNA של חשוד אחד. ה'וול סטריט ז'ורנל' האמריקני חשף, כי שניים מהחשודים בהתנקשות נמלטו לארה"ב לאחר החיסול, אולם אין מידע אם נשארו במדינה או שיצאו ממנה. במקביל, נמשכת חקירת המדינות שדרכוניהן זויפו. בשבת הגיעו לישראל חוקרים מהיחידה המיוחדת למלחמה בפשע המאורגן, של משטרת בריטניה, במטרה לחקור ישראלים שמחזיקים בדרכון בריטי ושזהותם נגנבה. משלחת של שלושה חוקרים מאוסטרליה אמורה לבוא בקרוב. העיתונות בדובאי פרסמה בשם גורמים בחמאס, כי בעבר ניצל מחמוד אל-מבחוח משני ניסיונות חיסול.

המו"מ לשחרור גלעד שליט – מחמוד א-זהאר מבכירי חמאס בעזה הודיע על פרישותו מצוות המו"מ על עסקת שליט. גורמים ברשות הסבירו כי המניע לפרישתו הוא הקו המתון שהוביל ואשר התנגש עם עמדתו הקיצונית של מנהיג החמאס, חאלד משעל.

סוכנים ישראלים בלבנון - ערוץ 'אל מנאר' דיווח אמש, כי נלכדה חולייה של ארבעה משתפי פעולה עם ישראל. היום נחשף כי אחד החשודים, מישל עבדו, הודה כי סייע לסוכני המוסד להתנקש בבכיר הארגון, ראלב עוואלי במהלך 2004.

מתיחות בגבול הצפון – בעקבות העלאת הכוננות בגבול הצפון, דרשה ממשלת ארה"ב מממשלת סוריה להפסיק את משלוחי הנשק לארגון חיזבאללה. הדברים נאמרו לשגריר סוריה בוושינגטון בשיחה בבית הלבן. ארה"ב הזהירה ממצב של מיס-קלקולציה (הערכה מוטעית) של שני הצדיים – סוריה וישראל האחד את השני, שתוביל למלחמה.

שחיתות בצבא – אמש החליט הרמטכ"ל, רב אלוף, גבי אשכנזי, להדיח מצה"ל את תת-אלוף, צ'יקו תמיר, לאחר שהודה במרמה. תמיר לא דיווח כראוי לאחר שנתן את רכבו הצבאי לבנו בן ה-8, שהתהפך במהלך נסיעתו. היום, הדיח הרמטכ"ל בכיר נוסף, אל"מ, ישראל דניאלי, בגין סיבות דומות. דניאלי נהג לתת לבני משפחתו שלא כדין, להשתמש ברכוש צבאי.

פיגוע ירי בי-ם – מאבטח ישראלי נפצע אמש קל ברגלו מירי לעברו ליד בית יהונתן בשכונת סילוואן במזרח ירושלים.

מעתה תפעל מערכת החדשות במתכונתה הרגילה. המשך שגרה מבורכת