יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ציר הרשע מתהדק: סוריה ואיראן בחזית מאוחדת

נשיא איראן ממשיך לאיים על השמדתה של ישראל במזרח התיכון: "נגיב בתוקפנות ונביא למזרח תיכון חדש, בלי ציונים", אסאד נדהם מדרישת ארה"ב להתנתק מאיראן ותומך בזכות אחמדינאג'ד לגרעין

יהודה שפיגל, י"א באדר תש"ע - 25/02/2010 13:15

סוריה ואיראן מצטרפות היום לחזון "המזרח התיכון החדש", חזון, פרי יצירתו של שר החוץ דאז שמעון פרס, שהיווה את סיסמת הדגל בעידן אוסלו. המדינות הערביות אכן מצטרפות לחזון, אך עם מעט יצירתיות, הגורסת: אם מזרח תיכון חדש - אז בלי ציונים.

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, שהגיע הבוקר (יום ה') לדמשק, זכה להזדהות עם שנאת היהודים הבוקעת מגרונו. יחד עם עמיתו הסורי, שלדברי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הביע נכונות לנהל עם ישראל משא ומתן לשלום אמת, הציג חזית מאוחדת המשגרת איומים נחרצים וברורים לממשלת ישראל.

את סדרת ההצהרות הפרובוקטיביות פתח הנשיא אסאד כשאמר "האיומים של ישראל הם לא בהכרח ממשיים, ואי אפשר לדעת אם ישראל תפתח במלחמה או לא. אבל אנחנו יודעים שאנו עומדים מול יישות מסוכנת שבכל רגע יכולה לפתוח נגנדו בתוקפנות, ואנו מכינים עצמנו לתוקפנות ישראלית, עלינו להיות מוכנים לכל תגובה ישראלית שיכולה להפתיע אותנו, בכל מיני תירוצים".

אסאד הוסיף כי "ההצהרות של ישראל מכוונות כלפי סוריה, וכלפי ארגוני הטרור אותם הוא מגדיר כזרם התארגנות. וכי "ישראל בהצהרותיה מכוונת גם מסר פנימי לאזרחי ישראל, בניסיון להרים מעט את המורל שנפגע קשות בתבוסותיה במלחמות האחרונות". הוא הוסיף ואיים כי "כל צעד ואימות נגד סוריה או נגד איראן עלול להצית עימות נגד כל עמי האזור.

אחמדינג'אד, שקיבל את הבמה הסורית, התייחס לקשרים בין שתי המדינות ואמר: "אלו קשרי אחווה חזקים שאיש לא יוכל לפגוע בהם. הקשרים ילכו, יתפתחו ויעמיקו עם השנים. אנו אחים, בעלי אינטרסים, מטרות ואויבים משותפים. מעגל שיתוף הפעולה בינינו ילך ויתרחב ונחושים לפתח את הקשרים בינינו עד כמה שניתן. העולם זקוק לסדר יום שונה".

 לאחר שהפליג בעומק התאום והקשר הקיים בין המדינות עבר אחמדיניג'ד להתייחס לסוגיה הישראלית ואמר "המזרח התיכון החדש יהיה מזרח תיכון בלי ציונים ואימפריאליסטים ובעזרת הבורא - זה יתגשם. אנו מקווים שהישראלים יכירו בזכויותיהם של עמי האזור, אבל עליהם לדעת שאם הם ימשיכו בשגיאות  של העבר, אין להם מקום באזורנו. הקשרים כיום בין עמי האזור, איראן וסוריה, ובין תנועות ההתנגדות, איתנים מאוד ואנו מאמינים שההתפתחויות שהיו בעולם ייטיבו את מצבה של איראן, סוריה ושאר הממשלות החופשיות באזור".

וכאילו כדי להמחיש עד כמה סוריה מסכימה עם הצהרותיה של איראן ועד כמה קרוב אסאד לניהול משא ומתן רציני עם ישראל, אמר אסאד בשיחה לעיתונות, בתום פגישה עם נשיא איראן. כי "הוא תומך בזכותה של איראן לגרעין אזרחי". הוא ציין כי נדהם מדרישתה הבלתי מוצדקת של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שהביעה את דעתה הנחרצת, כי על סוריה להתרחק ממערכת הקשרים עם איראן.