יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רוסיה: לא נתמוך בסנקציות נגד איראן!

קלינטון אמרה כי איראן לא מותירה ברירה אלא להטיל עליה סנקציות. אובמה איים כי יטיל סנקציות תוך "מספר שבועות". ומוסקבה? היא בכלל מתנגדת לסנקציות

ראובן שטיין, י' באדר תש"ע - 24/02/2010 19:45
רוסיה רוקדת על שתי חתונות: גורם במשרד החוץ במוסקבה אמר היום (ד') כי הקרמלין יתנגד להטלת סנקציות קשות על איראן. "לא נתמוך בסנקציות שינחיתו מהלומה כואבת על הבנקים ועל "מגזר הנפט" של איראן", אמר.

סגן מנהל משרד החוץ של מוסקבה, אולג רוז'קוב אמר כי, "איננו מתכוונים לעבוד על סנקציות או על צעדים שיכולים להוביל לבידוד הפוליטי או הכלכלי של מדינה זו. מה הקשר בין מניעת נשק גרעיני להטלת איסור על פעילות בנקאית עם איראן? וכך גם בכל הקשור לנפט ולגז. מדובר בהסגר פיננסי. סנקציות כאלה מבקשות רק לשתק את המדינה ולשתק את המשטר".

שעות קודם לכן, מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון, התייחסה למשבר הגרעיני ואמרה כי "איראן לא מותירה לקהילה הבינלאומית ברירה אלא להטיל עליה סנקציות חדשות וקשות יותר". לדבריה, "חוסר נכונותה של איראן להיענות להצעות ממשל אובמה ולהוכיח שתוכניתה הגרעינית היא למטרות אזרחיות, דוחפת את ארצות הברית ובנות בריתה ללחץ נוסף ולעונשים קשים".

בנאומה אף קראה קלינטון לסוריה "להתרחק מאיראן". בעקבות ההכרזה האיראנית כי תמשיך להעשיר אוראניום, הצהיר נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כי "בכוונתנו לגבש סנקציות חדשות על איראן בתוך שבועות".

כזכור, לפני מספר חודשים, היה זה אובמה שאמר כי אם איראן לא תחדל מפעולתיה הגרעיניות עד סוף 2009, ממשלתו תטיל עליה סנקציות מיד עם תחילת חודש ינואר 2010 - דבר שכמובן לא קרה.