יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עקב זיוף הדרכון: גרמניה חוקרת חשד לריגול

התפתחות נוספת בפרשיית החיסול בדובאי: התובע הכללי בגרמניה פותח בבדיקה האם ארגון ביון זר עומד מאחורי הוצאת דרכון גרמני שלא כחוק, דרכון ששימש את אחד המחסלים והונפק על שמו של ראש כולל בב"ב. הרשת מתרחבת

אהרן שיין, י' באדר תש"ע - 24/02/2010 12:34
התפתחות נוספת: התובע הכללי של גרמניה החל לקיים בדיקה האם ארגון ביון זר עומד מאחורי שערוריית הוצאת הדרכון גרמני שלא כחוק, דרכון שמאוחר יותר נעשה בו שימוש על ידי אחד המתנקשים בדובאי. החקירה נפתחה לאחר שחקירת משטרת דובאי העלתה כי אדם שהציג עצמו בשם מיכאל בודנהיימר והיה ככל הנראה בין חברי חוליית החיסול - השתמש בדרכון גרמני שהונפק עבורו בקיץ שעבר. השערורייה סביב הדרכון הגרמני הינה, כי הדרכון אמיתי ואינו מזוייף. נתון אשר מוביל למסקנה, לפיה הדרכון הונפק על ידי מישהו 'מבפנים'.

באחריותו של משרד התובע הכללי בגרמניה לעסוק בעניינים הנוגעים לביטחון הפנים והחוץ במדינה ובכללן פרשות טרור וריגול. דובר המשרד הגרמני אמר אמש לסוכנות אי-פי, כי בעקבות הפרשה, החוקרים הפדרלים במשרדו החלו לחקור חשדות לריגול מצד מדינה זרה. אך הוא סירב להוסיף פרטים.

השבועון הגרמני החשוב "דר שפיגל" דיווח בשבוע שעבר, כי בחודש יוני בשנה שעברה הגיע לרשויות בקלן אדם שכינה את עצמו מיכאל בודנהיימר אשר הזדהה כאזרח ישראלי, הוא ביקש לקבל דרכון גרמני  בטענה שהוריו היו גרמנים שנמלטו מהנאצים, הוא הציג לרשויות בעיר קלן דרכון ישראלי שהונפק ב-2008 ואת תעודת הנישואין של הוריו. חקירת רשויות הביטחון בדובאי העלתה כי נושא הדרכון היה חלק מחברי חולית המתנקשים בבכיר החמאס, מחמוד אל-מבחוח.

אמש שיבח הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל.) דן חלוץ, את המתנקשים באל-מבחוח ואמר כי מדובר ב"פעולה מעבר לציפיות של הצד השני, גם בעוצמה וגם בכיוון". חלוץ גם הזכיר את חיסולו של עימאד מורנייה לפני כשנתיים: "כשמורנייה הלך לעולמו וגם כאן על פי פרסומים זרים ייחסו אותו לנו, מעבר לתוצאה הישירה שהוא יצא מהמשחק, המשמעות היא שהבא בתור יהיה מוטרד".

חלוץ אמר עוד כי לדעתו הדבר משרת היטב את מאזן ההרתעה "כל אחד מהסוג של איש חמאס הזה מבחוח, שהלך לעולמו, יחשוב פעמיים והרבה פעמים לפני שהוא מזמין כרטיס טיסה באינטרנט ולפני שהוא נוסע. ככה משיגים שכבה ועוד שכבה, שלב אחרי שלב של הרתעה".

היום פורסם עוד, כי שלטונות סוריה עצרו מקורב לאל-מבחוח בחשד שמסר את המידע שהוביל לחיסולו.