יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב: חשוד בטרור הודה במזימה לבצע פיגועים ברכבת התחתית

חוקרי ה FBI חשפו מזימה לביצוע פיגועים המוניים ברכבת התחתית בניו יורק. אמש הודה החשוד המרכזי בתכנון הפיגועים ובהשתייכותו לאל-קאעידה

אהרן שיין ט' באדר תש"ע - 23/02/2010 08:04
נג'יבולה זאזי בן ה-24, מהגר ממוצא אפגאני הודה אמש בפני רשויות המשפט האמריקניות כי תיכנן לבצע פיגוע המוני ברכבת התחתית של ניו יורק. זאזי הודה בכל שלושת סעיפי האישום התלויים נגדו, בהם, תכנון שימוש בנשק להשמדה המונית וסיוע לארגון טרור. תכניתו של זאזי הייתה לפוצץ מספר מטענים בכמה תחנות של הרכבת התחתית במהלך שנת 2009, תוך שהוא מכוון לעשות זאת במקביל במקביל לטקסי הזיכרון לקרבנות פיגועי ה-11 בספטמבר, בשימוע שעבר אמר: "באביב 2008, תכננתי יחד עם כמה אנשים אחרים להצטרף לטליבאן במטרה להלחם לצדם נגד ארה"ב".
 
כתב האישום מפרט את פעולותיו של זאזי שנעצר לבסוף בספטמבר 2008 טרם ביצע את זממו בפועל. לפי האישומים זאזי שכר פעמיים חדר במוטל בדנוור, קולורדו, בחדר ששכר ביצע מספר נסיונות עם חומרים כימיים שונים במטרה להרכיב מטען חבלה. החוקרים הצליחו להוכיח זאת על ידי שגילו את שרידי החומרים במערכת האוורור של חדר המוטל.
 
מעצרו של זאזי מהווה את סיכול הטרור המשמעותי ביותר מאז פיגועי ה-11 בספטמבר. במהלך החקירה, בנוסף לזאזי, נעצרו שני חבריו וגם אביו ודודו. האב, מוחמד וואלי זאזי והדוד, נאקיב ג'אג'י, הואשמו בנסיון לשיבוש החקירה כשניסו להיפטר מהחומרים שיועדו להרכבת המטענים ולשבש ראיות.
 
שותף נוסף במזימה הוא, זארין אחמדזאי, נהג מונית מניו יורק, שהורשע בניסיון לשקר בחקירתו באף-בי-איי. אדיס מדונג'נין, מהגר מבוסניה שגם הוא נחשד כקשור במזימה, כפר באישומים נגדו על מעורבותו בתכנון הפיגועים ועל כך שהתאמן במחנות אל-קאעידה בפקיסטאן ואפגניסטאן.