יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לפתוח מעטפות דואר או לא?

המשטרה פרסמה הוראות המנחות כיצד להבחין בדברי דואר חשודים בעקבות "מעטפות הנפץ". כמו כן, קצין הביטחון של הכנסת שלח מכתב לח"כים. בפנים: ההוראות

ראובן שטיין, ח' באדר תש"ע - 22/02/2010 20:44
תקרית "מעטפות הנפץ" שאירעה הבוקר (ב') בסניף דואר במגדל העמק, שיבשה את חלוקת הדואר עד שעות הערב. מערך החבלה של אגף המבצעים במשטרה מפרסמת כעת הוראות מנחות כיצד להבחין בדברי דואר חשודים.

1. שם השולח וכתובתו אינם מוכרים, או שם השולח וכותבתו אינם מצויים על המעטפה – זהירות!

2. על העטיפה של דבר הדואר נרשמו הודעות מקבילות בעברית או בשפה זרה כדוגמת: "אישי", "לפתיחה ע"י הנמען בלבד", "בהול", "EXPRESS", "PERSONAL", וכדומה.

3. האריזה עבה מדי, או כבדה מדי, ביחס לגודלה או שתוכן האריזה קשיח.

4. יש סימנים לכך שנעשו שינויים בעטיפה של דבר הדואר.

5. שמך או כתובתך אינם נכונים או אינם מדויקים.

6. מעטפה המכילה מעטפה נוספת ובפנים קופסאות המכילות אביזרים חשודים כמו חוטי חשמל, וכדומה.

על פי הנחיות המשטרה, במקרה שמתעורר חשד, אין לפתוח את החבילה. יש לבודד את דבר הדואר ולהתקשר למשטרה.

בעקבות גילוי "מעטפות הנפץ" הזהיר היום (ב') ממלא מקום קצין הכנסת יוסי גריף את כל חברי הכנסת מפני מעטפות חשודות, וקרא להם לגלות ערנות.

בהודעה ששלח כתב הקצין: "היום אותרו שתי מעטפות חשודות המכילות חומר נפץ, בסניף הדואר במגדל העמק. יחידת משמר הכנסת העלתה את רמת הבדיקה במעטפות המגיעות לכנסת.

"אבקש את תשומת ליבכם בעת קבלת דברי דואר בביתכם, אנא גלו ערנות ודווחו מיידית בכל קבלת מעטפה חשודה, לתחנת המשטרה הקרובה או ללשכת קצין הכנסת".

להודעתו צורפו סימנים מחשידים שאמורים לעורר את תשומת לבם של הח"כים: "משקל המעטפה חריג, כתובת וזהות השולח אינם מוכרים, חותמת הדואר חסרה, קיימים כתמי שמן על המעטפה, וכדומה".