יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שערורייה: בית המשפט החליט להעביר את הילד ממסגרת דתית למסגרת חילונית

בצעד תקדימי ושרירותי קבע השופט, כי בשל סירובה של האם החרדית, להעביר את הילד החרדי הנמצא בחזקתה למסגרת חילונית, יועבר הילד לחזקתו של האב החילוני וימשיך את לימודו במסגרת לימוד חילונית

יהודה שפיגל י' באדר תש"ע - 24/02/2010 13:20

בית המשפט אילץ את האם החרדית להעביר את בנה החרדי, שלמד והתחנך במשך 7 שנים במסגרת חינוך חרדית, לבית ספר חילוני. זאת, למרות שהילד שוהה בחזקת האם, בפסיקתו לטובת האב.

הוריו של הילד נקלעו להליכי גירושין כשהיה בגיל 5. הילד, שבעקבות הגירושין ניתן למשמורת האם, שחזרה בתשובה תקופה קצרה קודם לכן, למד במסגרת חינוך חרדית.

בהגיעו לגיל 12 טען האב שהילד מעוניין לעבור ללמוד בחטיבת הביניים באזור השרון. בהתאם לכך, ביקש לרושמו לתיכון הנ"ל. אולם, בשל היותו בן להורים גרושים נזקק  הילד להסכמתם של שני הוריו  על מנת להירשם לבית ספר חדש.

האם, שבמשך שבע השנים שקדמו לכך, גידלה את בנה כחרדי, סירבה להצעה בכל תוקף. האב מצידו, התעקש על כך. בין הצדדים עמד גם הוויכוח אודות רצונו של הילד, שמבחינה משפטית, בדרך כלל, אין לו משמעות מעשית בשל היותו קטין.

כתוצאה מכך, החלה שנת הלימודים, ומהילד, השוהה ברשות האם, נמנעה האפשרות לרישום מסודר למוסד לימודים כלשהו.

האב החילוני שכר את שירותיו של עו"ד, שפנה לבית המשפט בכפר סבא בבקשה דחופה, להכריח את האם לחתום על מסמכי המעבר לבית הספר החילוני, או לחילופין, התבקש בית המשפט לאפשר את הרשמת הילד לבית הספר החילוני, ללא הסכמת האם.

עורך דינו הממולח של האב טען, כי הילד מעוניין לעבור לבית הספר החילוני ועל כן יש לכבד את רצונו, למרות שהוא נמצא בחזקת האם ולמרות שמדובר בקטין, שרצונותיו הזמניים עשויים להשתנות לכאן ולכאן כתוצאה מלחץ המופעל עליו על ידי אחד ההורים.

למרבה התדהמה, השופט יעקב כהן, שדן בתיק, פסק באופן מיידי וחד משמעי לטובת האב וקבע כי הילד יועבר למסגרת חילונית וישהה מעתה בחזקתו של האב. הוא נימק זאת בכך שקיבל את גרסת עורך דינו של האב, על פיה זהו רצונו של הילד. ולכן, למרות שמדובר בקטין השוהה בחזקת אמו, יש לייחס חשיבות מכרעת לרצונו של הילד.

משמעותה של הפסיקה: הילד יוצא ממשמורת אימו ואף יוצא ממסגרת הלימוד החרדית, לחיים חילוניים. זאת בניגוד להלך אורך חייו בשנים האחרונות.