יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל זייפה דרכונים ובריטניה זייפה קולות מחאה

עיתון בריטי: לונדון ידעה עוד לפני החיסול על השימוש שעושה ישראל בדרכונים בריטים והמחאה שהשמיע משרד החוץ הבריטי כנגד הזיוף הישראלי הייתה מזוייפת

יהודה שפיגל, ה' באדר תש"ע - 19/02/2010 09:10

קולות המחאה שהשמיעו הבריטים בימים האחרונים בגנות השימוש שעשתה ישראל בדרכונים בריטים היו מזויפים. כך על פי דיווח העיתון הבריטי "דיילי מייל" ונועדו כדי לנטרל את החשדות הצפויות כי בריטניה שיתפה פעולה עם ישראל בפרשת זיוף הדרכונים.

עוד באותו עניין:
 דובאי: להכריז על ראש המוסד כמבוקש

על פי הפרסומים הבוקר (ו') בעיתון הבריטי, המוסד הישראלי הודיע לסוכנות הביון הבריטית MI6 כי בכוונתו להוציא לפועל מבצע מחוץ לגבולות ישראל, באמצעות דרכונים בריטים מזוייפים.

העיתון מצטט גורם בכיר במערכת הביטחון הבריטית, שלדבריו נפגש עם גורם אחר, אותו הוא מכיר כפעיל מטעם המודיעין הישראלי, והם נמצאים בקשרי עבודה במשך יותר מעשרים שנה. הגורם הישראלי מסר לו את המידע זמן קצר לפני החיסול, מבלי שיחשוף פרטים אודות זהותו של המועמד לחיסול ומבלי שימסור לו פרטים אודות המקום בו יבוצע החיסול.

הבריטים לא אישרו את החיסול

הגורם הבריטי הוסיף כי ישראל לא ביקשה את אישורה של לונדון לחיסול ולא התייעצה עימה לגבי אופן הביצוע או העיתוי שבו יבוצע. על פי הדיווח, המוסד מסר לבריטים את ההודעה כמחווה של נימוס. עוד אמר הבכיר, כי בישראל הבינו כי משרד החוץ הבריטי ייאלץ להביע מחאה נמרצת כנגד הביצוע הישראלי, וכלשונו - "להכות את ישראל על היד". 

העיתון מציין, כי יתכן שאותו גורם בריטי לא העביר את המידע לידי משרד החוץ הלונדוני, והמשרד אכן לא היה מודע, על מעורבותה של סוכנות הביון של מדינתו במזימת החיסול.