יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כעת בבתי הספר: תרחיש רעידת אדמה בארץ

הסתיים בהצלחה תרגיל שנערך בבתי הספר בכל רחבי הארץ, המדמה תרחיש של רעידת אדמה. "עלינו לזכור כי רעידת אדמה באזורנו עלולה להיות הרת אסון"

ראובן שטיין, ד' באדר תש"ע - 18/02/2010 11:34
אם ה' לא ישמור עיר: בשעה זו נערך תרגיל בבתי הספר בכל רחבי הארץ המדמה תרחיש של רעידת אדמה. האסון הנורא שפקד את האיטי לפני כחודש, מזכיר לנו כי רעידת אדמה באזורנו עלולה בהחלט להיות הרת אסון.

בכדי להיערך בצורה המיטבית לאפשרות של רעש אדמה בישראל, מבקשת חני לידור, יו"ר הסתדרות המורים בחיפה והמרחב, להדגיש את חשיבות תרגילי רעידת האדמה בבתי ספר.

"תנודות הקרקע באזורנו, בשל השבר הסורי אפריקאי, מציבות את מדינת ישראל בסיכון ממשי לרעידת אדמה בעוצמה כזו או אחרת", אומרת לידור.

לדבריה, "ועדות הוקמו ונהלים נכתבו לטובת התמודדות מיטבית, החל מפעולות הצלה ותיאום מול גורמי ממשל וכלה בטיפול במפגעים בעקבות רעידות אדמה, אך יש לוודא כי גם התושבים ידעו את מקומם ויכירו מראש את אפשרויות ההתגוננות שלהם".

כעת נערך תרגיל מוסדות חינוך ארצי, כאמור, אשר נועד להגביר את מוכנות מערכת החינוך להיערכות בפני רעידת אדמה והתנהגות אחריה. התרגיל התחיל בשעה 10:00 ויסתיים בשעה 12:00.