יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מקורבי ראש המוסד: "מאיר דגן לא יתפטר"

לדברי המקורבים, למרות ההסתבכות בדובאי מאיר דגן לא שוקל אפשרות כזו, וראש הממשלה לא מתכוון לפטרו. מנגד, העיתונאי אמיר אורן קורא להחליף את ראש המוסד

יאיר לב ד' באדר תש"ע - 18/02/2010 08:59
למרות שכבר נשמעות קריאות בכיוון זה, מקורביו של ראש המוסד מאיר דגן מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי אין בדעתו להתפטר, למרות הדרמה המדינית בעניין חיסולו של איש החמאס מחמוד אל-מבחוח. לדברי המקורבים, ראש הממשלה גם לא יבקש ממנו לפרוש מתפקידו.  המקורב אמר כי "התפטרות פירושה קבלת אחריות, יש כאן עניין של סדר עדיפויות לאומי".

 
אתמול נשמעה קריאה ראשונה בעניין ההתפטרות. העיתונאי אמיר אורן מ"הארץ" טען, כי "נחוצה החלטה מהירה על סיום תפקידו של דגן ועל מינוי ראש המוסד הבא, מבין ראשי האגפים המכהנים, קודמיהם או אלופים בעלי כישרון וניסיון הולם בצה"ל. לכל תקלה, לפי פרסומים זרים, יש תקנה: כן הציור (תחביבו של דגן) משווע לשובו של הגמלאי דגן הביתה".
 
אורן נימק את קביעתו זו במאמר ארוך, בו מנה את חטאי "המוסד" לאורך השנים. "מותר לצמצם את הדיון לשאלת איכות הביצוע בדובאי, בהיבטיו השונים. מה שבוודאי נראה תחילה למי שביצע את ההתנקשות ואישר אותה כהצלחה גדולה, נעטף בתוך שבועות מעטים בסימני שאלה כבדים", כתב.
 
העיתונאי נוזף במוסד על 'רשלנותו', וכותב: "ב-97' היה זה חאלד משעל בירדן. הפעם, על פי הפרסומים, אל-מבחוח בדובאי. המשבר המדיני הצפוי הפעם אינו - עדיין - עם דובאי, אלא עם המדינות שבדרכוניהן השתמשו המתנקשים. שוב בריטניה, שוב אירלנד, ולקינוח – גם צרפת. כאילו לא התנצלו ממשלות ישראל בעבר בפני שלטונות לונדון על שימוש בתיעוד בריטי".
 
הוא האשים גם את ראש הממשלה נתניהו בתוצאות החיסול. "נתניהו, שלא שעה לאזהרות, העניק לדגן שנה שמינית בתפקידו, נמהרת ומיותרת. השרים הרעיפו על דגן שבחים והיועץ הקודם מני מזוז, הקוצב הגדול של הכהונות, קפא במקומו. אלא שהמוסד, כמו פרקליטות מחוז ירושלים, אינו יכול להיות בנוי על אדם אחד ויחיד, שבלעדיו הכול קורס", כתב.