יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שבעה ישראלים שזהותם נגנבה מצאו את עצמם ברשימת המבוקשים הבינ"ל

חברי החוליה שהתנקשה בבכיר החמאס פעלו תחת זהויות מזוייפות. 7 מתוכם ישראלים עולים, בעלי אזרחות כפולה, שכלל לא יצאו מהארץ לאחרונה ודרכוניהם עימם

יהודה שפיגל ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 22:51

שבעה ישראלים הופתעו למצוא את עצמם כמואשמים בפרשת חיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל- מבחוח בדובאי לפני כשבועיים.


הזהויות הישראליות הן חלק מבין 11 החשודים בחיסול שהוצגו אתמול על ידי משטרת דובאי. הישראלים עונים על שש מתוך הזהויות הבריטיות ועל זהות גרמנית אחת. לבעלי אותם דרכונים אירופאים יש גם זהות ישראלית. מדובר בישראלים עולים, בעלי אזרחות כפולה, ובשיחות עם רשתות התקשורת השונות הבהירו בעלי אותן זהויות כי לא בתקופה האחרונה כלל לא יצאו מגבולות ישראל ואף דרכוניהם נמצאים אצלם ולא נגנבו.

 

הבריטים מבקשים לחקור את חלקה של ישראל בגניבת הזהויות


עבור אותם ישראלים מדובר בסיטואציה בעלת משמעויות מרחיקות לכת. שכן בעקבות הצגתם ברשימת המבוקשים, הוציא נגדם האינטרפול צווי מעצר בינלאומיים. ולכן הם אינם יכולים לעזוב את הארץ, שכן ברגע שיגיעו לכל מדינה זרה, הם ייעצרו מייד.

אמצעי התקשורת ניסו ליצור קשר טלפוני עם אותם ישראלים, אך התברר שאין להם מושג כיצד הם שורבבו לרשימת המחסלים והם שמעו על החשדות נגדם רק באמצעי התקשורת.

ראשי המוסד בעבר סרבו להתייחס לפרשה, מלבד רמי איגרא שכיהן בעבר בתפקיד ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד.

איגרא, שהתראיין לאמצעי התקשורת אמר, "לא מסתבר שזה קשור לישראלים. הישראלים לא היו עושים דבר כזה. מדובר באזור מצולם ומתועד והישראלים לא משאירים עקבות בוטות כל כך. כמו שכולנו מבינים שמי שרוצה לנסוע מהר, לא עושה זאת בכביש 4 שהוא מלא במצלמות מהירות".