יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו למדוודב: לא נתגמש יותר בסוגית האסירים לשחרור שליט

ראש הממשלה הבהיר אמש בשיחתו עם נשיא רוסיה במהלך פגישתם בקרמלין כי מדינת ישראל מעוניינת בעסקת שליט, אך לא תתגמש יותר בנושא שחרור האסירים

איתן פריד ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 09:36
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אתמול מנשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, במהלך פגישתם בקרמלין, להעביר מסר לחמאס בסוגית המו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, ולפיו מדינת ישראל מעוניינת בעסקה, אך לא תתגמש יותר בנושא שחרור האסירים.
 
לדברי מקורות ישראליים, הרוסים ציינו במהלך הפגישה כי בשלב זה אין בכוונתם ליישם את עסקת מכירת טילי נ"מ מתקדמים מדגם 300-S לאיראן.
 
לדברי מקור בכיר בפמליית נתניהו, ראש הממשלה העלה בפגישתו עם הנשיא מדוודב את סוגיית הקשרים שמקיימת רוסיה עם החמאס. במהלך בשבוע שעבר ביקרה במוסקווה משלחת בכירה של החמאס בראשות ח'אלד משעל. נתניהו הדגיש בשיחתו עם מדוודב כי אסור לתת לגיטימציה מדינית לחמאס.
 
הנשיא הרוסי מצידו התעניין אם מדינת ישראל מעוניינת בסיוע של ארצו בסוגיית המגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "אנחנו לא מרוצים מהקשרים שלכם עם חמאס", אמר ראש הממשלה. "אבל מרגע שאלה קיימים, ניתן להעביר מסרים בנושאים הומניטריים. תגידו לחמאס שהם לא יקבלו מאיתנו הצעה יותר טובה בנוגע לעסקה".
 
בכירי הממשל בישראל חששו מפני שינוי בעמדה הרוסית בסוגית עסקת הטילים. זאת לאחר שביום ראשון, ערב הגעת ראש הממשלה למוסקווה, התבטא סגן ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ולדימיר נזארוב, כי אין כל מניעה לקיימה. "יש חוזה חתום שעלינו לקיים, אולם טרם הוצאנו אותו לפועל", אמר. "העסקה לא מוגבלת על ידי סנקציות בינלאומיות מאחר שמדובר באספקת נשק הגנתי".
 
בפועל, דווח כי רוסיה הבהירה לישראל כי על אף העובדה שקיימת עסקה למכירת הטילים לאיראן, רוסיה לא תוציא את העסקה לפועל בשלב זה. כמו כן הובהר לישראל כי זו תעודכן בכל שינוי בעניין זה.