יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בריטניה משוכנעת: מחסלי מבחוח - המוסד הישראלי

מקורות בממשלה הבריטית טענו הבוקר בשיחה עם הדיילי טלגרף כי מדינת ישראל היא שעומדת מאחורי חיסול בכיר חמאס. במקביל, מפקד משטרת דובאי הודיע כי האמירות תבקש להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד אחד עשר החשודים בחיסול

איתן פריד ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 07:48
מחסלי בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח הינם חברי המוסד הישראלי, כך משוכנעים בממלכה הבריטית. בשיחה עם הדיילי טלגרף הכחישו הבוקר (ג') מקורות בממשלה הבריטית כל מעורבות של אנשיהם בפרשה האמורה ואף טענו כי מדינת ישראל היא שעומדת מאחורי חיסול בכיר חמאס.
 
לדבריהם, לא הגיע "כל אימות" להתנקשות מהווייטהול. עוד הוסיפו המקורות כי הם אינם סבורים שאירים לקחו חלק בפעולה. לדבריהם, מדובר בסוכני מוסד ישראליים שנשאו דרכונים איריים.
 
ממשרד החוץ האירי נמסר בתגובה לדיווחים המגיעים מדובאי כי "השגרירות האירית באבו דאבי נמצאת בקשר יומי עם איחוד האמירויות, אך עד כה לא קבלה אישור רשמי לגבי מעורבות אירית במקרה".
 
במקביל, מפקד משטרת דובאי, הגנרל דאחי חלפאן, הודיע אמש כי האמירות צפויה לבקש להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד אחד עשר החשודים. במסיבת עיתונאים בדובאי הבהיר חלפאן כי חוליית החיסול כללה שישה חשודים שנשאו דרכונים בריטיים, שלושה בעלי דרכונים אירים ואף שניים שנכנסו למדינה בזהות צרפתית וגרמנית. מלבד פרטים אלו סירב להרחיב, אם כי חשף כי בין ה-11 החשודים כלולה אישה אחת.
 
לדבריו, ההתנקשות המורכבת בוצעה על ידי סוכנות מודיעין זרה. יצוין כי הוא לא נקב בשם של מדינה מסוימת או ארגון כלשהו. "איננו יודעים לאן הם משתייכים, לאחר שנעצור אותם נדע בדיוק מי עומד מאחורי החיסול", אמר.
 
חלפאן הוסיף כי "המחסלים המריאו ממדינה אירופאית אחת וטסו לאחרת", והבהיר כי לצערו, מדובר במדינות הנמצאות בקשרים ידידותיים למדי עם דובאי. לדבריו, המידע אודות זהות המחסלים הועתק לידי האינטרפול, במסגרת בקשה רשמית אשר הוגשה מצידם.
 
כזכור, מבחוח, שהיה ראש מערך הברחות הנשק של חמאס מאירן, חוסל לפני כשבועיים בבית מלון בדובאי. במדינת ישראל מכחישים קשר לחיסול, חמרות ההאשמות מצד החמאס, אשר הבטיח לנקום את מותו של אל-מבחוח.