יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: המפקד הצבאי של טאליבן נלכד באפגניסטן

המפקד הצבאי הבכיר של ארגון הטליבאן באפגניסטן, מולה עבד אל-ראני ברדר, נלכד. הלכידה בוצעה במהלך פשיטה סודית שקיימו סוכני ביון פקיסטנים ואמריקנים

איתן פריד ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 07:36
המלחמה האמריקנית בטרור נוחלת הצלחה: המפקד הצבאי הבכיר של ארגון הטליבאן באפגניסטן, מולה עבד אל-ראני ברדר, נלכד בעיר קראצ'י שבפקיסטן. הלכידה בוצעה במהלך פשיטה סודית שקיימו סוכני ביון פקיסטנים ואמריקנים.
 
על פי דיווח ה"ניו-יורק טיימס", מעצרו מתרחש שעה שארה"ב ובנות בריתה מנהלות מבצע רחב היקף נגד טליבאן באפגניסטן. גורמים רשמיים בבית הלבן אמרו בשיחה לעיתון, כי מולה ברדר תואר כדמות המשמעותית ביותר בטליבאן, שנלכדה מאז תחילת המלחמה באפגניסטן בשנת 2001.
 
המנהיג נמצא בחזקת כוחות הביטחון של פקיסטן מזה כמה ימים, ונחקר ביממה האחרונה בידי המודיעין האמריקני והפקיסטני. ברדר הינו אזרח אפגני, ונחשב שני בארגון טליבאן רק למנהיג הארגון, מולה מוחמד עומר. האחרון הינו מקורבו של מנהיג אל-קאעידה, אוסאמה בן-לאדן.
 
עוד על פי ה"ניו-יורק טיימס", לעת עתה עדיין לא ברור האם ברדר מדבר עם חוקריו, אולם הגורמים הרשמיים ציינו בשיחה עם העיתון כי לכידתו עשויה להוביל לתפיסת בכירים נוספים בטליבאן.
 
על פי אותם גורמים, קיימת תקווה ממשית שמולה ברדר ימסור מידע אודות מקום שהייתו של מנהיג הארגון, מולה עומר. על פי הדיווח אמש, המבצע ללכידתו של ברדר בוצע על-ידי סוכנות הביון הצבאית של פקיסטן (ISI), ואף על ידי אנשי סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (CIA).