יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חוק היורדים: בחזית המאבק בין לבני למופז

חוק היורדים קיבל הבוקר את מעמד החנית במלחמת לבני מופז: בכנס סיעת קדימה שנערך היום בנושא החוק הביע מופז תמיכה חלקית בחוק, בעוד לבני מצהירה כי היא מתנגדת לו בנחרצות, "נמשיך להיאבק נגד הקומבינה הפוליטית", אמרה

יהודה שפיגל א' באדר תש"ע - 15/02/2010 16:41

חוק היורדים קיבל הבוקר את מעמד החנית במלחמת לבני מופז. בכנס סיעת קדימה שנערך היום בנושא החוק הביע מופז תמיכה חלקית בחוק, בעוד לבני מצהירה כי היא מתנגדת לו בנחרצות.

"אני נגד החלטות גורפות ונגד החלטה שאומרת שכל מי שחי בחו"ל יכול להחליט לגבי גורלה של מדינת ישראל" אמר מופז מצד שני, בשעה שאזרח ממלא את כל מחויבויותיו למדינת ישראל, הוא עושה מילואים כל שנה, ילדיו משרתים בצה"ל, איננו יכולים לשלול ממנו את זכות הבחירה".

בהמשך אמר מופז כי "אני בעד החלטה מידתית שמי שכל חייו היה פה ויצא לפרק זמן מוגבל אנחנו לא נוטלים ממנו את זכות הבחירה. יכול להיות שגם אין לו את ה- 1,000 דולר לטוס להצביע. אני נגד המציאות שבה מי שלא נושא בנטל ולא חי כאן מחליט לגבי מדינת ישראל, אך אם תהיה חקיקה, ראוי שניתן לה מימד מידתי שמי שממלא את חובותיו ונמצא בחו"ל לפרק זמן מוגבל, לא ניטול ממנו את זכות ההצבעה".

לבני: זהו מאבק ציבורי


במענה לדברי מופז הביעה לבני את הסתייגותה מדבריו ואמרה "המאבק הזה איננו פוליטי. הוא מאבק ציבורי-ציוני. זה מאבק על מהו להיות ציוני ומי יכול להכריע על עתידה של מדינת ישראל. אי אפשר להקל בעוצמת ההחלטות שממשלה מקבלת", המשיכה לבני את נאומה, "זה יכול להיות שלום או חס וחלילה מלחמה. ולכל החלטה יש מחיר, ומי שמצביע צריך להיות אדם שיודע שבהצבעתו הוא לא קובע עתידם של אחרים. אותם אזרחים שרואים עתידם במקום אחר, אין בליבי עליהם. זה בעיקר מצער אותי. מצער אותי לראות צעירים עוזבים את הארץ כי אין להם תקווה, מצער לראות ישראלים שבוחרים באופציית הדרכון הזר כאופציית מגירה למצבי חירום".
 
נמשיך להיאבק נגד הקומבינה הפוליטית

לבני סיכמה את דבריה ואמרה כי "נמשיך במאבק עד שהנושא הזה ירד מסדר היום ויפסיק להיות קומבינה פוליטית בין חלקיה השונים של הקואליציה. אנחנו לא נרים ידיים, נמשיך במאבק הזה ונשנה את המדינה הזו".

ברק מתנגד לחוק

בראיון לתקשורת הצטרף שר הביטחון אהוד ברק לעמדתה של לבני ואמר "לפי דעתי הזכות להצבעה שמורה עבור ישראלים שקשרו את חייהם לישראל, נמצאים ויושבים כאן איתנו ונוטלים חלק גם בסיכונים וגם בעול"