יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רוסיה: "יש חוזה חתום, עלינו ליישם"

מועצת הביטחון של הקרמלין הנפיקה הודעה פרובוקטיבית, לפיה רוסיה לא רואה כל סיבה לעכב את מכירת מערכת טילי ה-S-300 נגד מטוסים לאיראן

ראובן שטיין, ל' בשבט תש"ע - 14/02/2010 19:44
קבלת פנים חמה: שעות לפני ביקורו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה, מועצת הביטחון של הקרמלין מנפיקה הודעה פרובוקטיבית, לפיה רוסיה לא רואה כל סיבה לעכב את מכירת מערכת טילי ה-S-300 נגד מטוסים לאיראן.

ביקורו הצפוי של נתניהו, נועד כדי להיוועד עם נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, ולדון עמו בהחרפת הסנקציות על איראן במידה ותמשיך להעשיר אוראניום.

סוגיית המכירה הייתה גורם למתיחות בין ישראל וארה"ב נגד רוסיה. שתי המדינות ניסו לשכנע את הרוסים להימנע ממכירת הטילים לאיראן, אך למרות זאת, רוסיה לא נמנעת מלהנפיק כותרות בלתי דיפלומטיות בעליל.

לדברי ולדימיר נזארוב, סגן מזכ"ל מועצת הביטחון, "יש חוזה חתום לאספקת הטילים, שעלינו ליישם. העסקה הזו לא מוגבלת על ידי סנקציות בינלאומיות בגלל שמדובר באספקה של נשק הגנתי בלבד".

נזארוב הוסיף ואמר כי תקיפה צבאית על איראן תהיה טעות גדולה. "יש לפתור בדרכים דיפלומטיות את הבעיות הקשורות בתוכנית הגרעין האיראנית. כל פעולה צבאית נגד איראן תפוצץ את המצב ויהיו לה השלכות שליליות על כל העולם, כולל רוסיה, שהיא שכנה של איראן".

בתוך כך, ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, אדמירל מייקל מאלן, אמר הערב (א') במהלך ביקורו בשגרירות ארה"ב בישראל, כי אין למהר ולתקוף את איראן. "אני עדיין מקווה שדיאלוג ודיפלומטיה ימנעו התפרצות מלחמה במזרח התיכון".

לדבריו, "אם יפרוץ עימות תהיה בעיה גדולה מאוד לכולנו. אני מודאג מההשלכות של תקיפה, שיהיה קשה להגדירן".