יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עשרות אלפי אנטי נאצים חסמו הפגנה של אלפי ניאו נאצים

אלפי ניאו נאצים בתהלוכת הזדהות עם משנתו של היטלר. ההפגנה נערכה בתחנת הרכבת נוישטאדט שבעיר דרזדן משם יצאו יהודים למוות

חיים שפיגל כ"ט בשבט תש"ע - 13/02/2010 22:04

לרגל ציון יום השנה ה 65 להפצצת העיר דרדזן, יצאו הבוקר אלפי נאו-נאצים וגלוחי ראש לתהלוכת הזדהות ברחובות העיר, כשהם לבושים שחורים. חלקם נופפו בדגלי השלטון הגרמני שלפני המלחמה וכשקול צורח ברמקולים את הסיסמה "כח וכבוד. על פי היסטוריונים גרמניים, נהרגו באותן הפצצות, יותר מ 25 אלף בני אדם.
 
הנאו-נאצים, הקשורים לארגונים המתנגדים למהגרים ולמפלגה הנציונל-דמוקרטית, מנצלים זה שנים את יום הזיכרון, והפכו אותו ליום בו הם מגבשים את שורותיהם ומציגים את גרמניה כקורבן של המלחמה.


ההפגנה נערכה בתחנת הרכבת נוישטאדט שבעיר דרזדן הידוע לשימצה.מאותה תחנה יצאו רכבות עמוסות יהודים הי"ד שהובלו לתחנתם האחרונה במחנה ההשמדה אושוויץ.


מול הפגנת הנאו נאצים נערכה הפגנה גדולה יותר של מפגינים אנטי נאצים. ההפגנה הורגנה על ידי העירייה.

בהפגנה השתתפו עשרות אלפי אנשים שנעמדו בשרשרת אנושית כפולה ומנעו מהנאו נאצים להתקדם "אנחנו יוצרים שרשרת חזקה מסביב לעיר שלנו" אמרה ראש העיר הלמה אורסוץ שנאמבה בפני המשתתפים בהפגנת הנגד. היא הוסיפה "אנחנו מעומדים כעת בפני נאצים ישנים וחדשים שמנסים לנצל לרעה את יום האבל שלנו", אמרה.


דוברת "הברית האנטי נאצית בדרזדן אמרה "היה קר מאוד והנאצים פצעו אנשים. זה בכלל לא היה קל, אבל זה היה שווה את המאמץ"
"זה לא היה קל, הנאצים פצעו אנשים והיה קר מאוד, אבל זה היה שווה את זה", אמרה דוברת "הברית האנטי-נאצית בדרזדן".