יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סין לארה"ב: בטלו המפגש עם דלאי למה

דובר משרד החוץ בבייג'ינג, מא זאושו, הבהיר כי ארצו דורשת מארה"ב "להבין את הרגישות הגדולה ביחסי סין-טיבט"

איתן פריד כ"ח בשבט תש"ע - 12/02/2010 07:51
סין דורשת מארה"ב לבטל לאלתר את הביקור המתוכנן בין הנשיא אובמה למנהיגה הרוחני של טיבט הדלאי למה, שאמור להתקיים השבוע הבא.
 
דובר משרד החוץ בבייג'ינג, מא זאושו, הבהיר בשיחה עם הסוכנות הידיעות הסינית הרשמית כי ארצו דורשת מארה"ב "להבין את הרגישות הגדולה ביחסי סין-טיבט, לכבד את מחוייבותה להכיר בטיבט כחלק מסין ולמנוע נזק נוסף בין המדינות" 
 
אמש מסר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, כי אובמה ייוועד עם הדלאי למה בבית הלבן ב-18 בפברואר. "הנשיא אובמה מצפה בכיליון עיניים לנהל דיאלוג פורה עמו", אמר גיבס.
 
בייג'ינג טוענת כי המנהיג הרוחני הגולה הינו בדלן המעודד חוסר יציבות וקורא לעצמאות מחוז ריבוני סיני. וושינגטון סבורה כי מנהיגי סין יודעו על הפגישה כבר לפני כארבעה חודשים, במסגרת ביקורו של הנשיא האמריקני בשנגחאי.
 
המשבר בדבר הגעתו של הדלאי למה לארה"ב הינו נדבך נוסף בסכסוך הדיפלומטי שכפי שזה נראה כעת רק הולך ומתעצם בין שתי המעצמות. סוגיות נוספות בהן חלוקות ארה"ב וסין הינן: סבב הסנקציות הבא על איראן, הגרעין הצפון-קוריאני, פרשת גוגל, מצב זכויות האדם בסין, חילוקי דעות בנושאי סחר ושערי מטבע, ומכירות הנשק האמריקניות לטייוואן.