יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נובמבר: ירידה במספר המשרות הפנויות

סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביע על ירידה מחודש ספטמבר במספר המשרות הפנויות

דוד שמואלי כ"ח בכסלו תש"ע - 15/12/2009 14:16
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ג') את סקר המשרות הפנויות לחודש נובמבר. הסקר האמור מצביע על ירידה מחודש ספטמבר במספר המשרות הפנויות. לעת עתה עומד המספר על 40 אלף משרות פנויות לעומת 50 אלף בחודש ספטמבר.
 
עוד נאמר במסגרת הסקר כי שיעור המשרות הפנויות ירד בהתאמה ועומד כעת על 2% בחודש נובמבר לעומת 2.4% בחודש ספטמבר.
 
הירידה הגדולה והמשמעותית ביותר של משרות פנויות בנובמבר לעומת אוקטובר, נרשמה בענף שירותים עסקיים (4.4 אלף משרות). הירידה עוסקת בעיקרה בענפי אספקת שירותי כוח אדם, אבטחה וניקיון, ואף בפעילויות שמירה,.
 
יצוין כי אתמול - תשעה חודשים מאז נחתם ההסכם הקואליציוני בין מפלגת העבודה לסיעת הליכוד, ושבעה חודשים מאז התקבלה בסוגיה החלטת ממשלה - אישרה ועדת העבודה של הכנסת את הארכת תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה.
 
ועדת העבודה אישרה בסופו של יום את המתווה של הביטוח הלאומי, על פיו מובטלים עד גיל 25 אשר זכו עד עתה ל-50 ימי אבטלה יזכו כעת לתוספת של 15 ימים; מובטלים בגילאים 25-28 שזכו עד הלום ל-67 ימי אבטלה יקבלו כעת 30 ימים נוספים; ומובטלים בגילאים 28-35 אשר קיבלו עד היום 100 ימי אבטלה, יזכו כעת לתוספת של 25 ימים. התוכנית צפויה להיכנס לתוקף מיד, ואף באופן רטרואקטיבי, מיום ה-1 בדצמבר 2009.