יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ינותק הקשר עם ישיבת הר ברכה

מי נגד מי? שר הביטחון הזמין את הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, לשימוע. הרב מלמד הסכים לבוא בתנאי שברק יצהיר כי מדובר בשיחה ולא בשימוע. שר הביטחון סירב. הרב מלמד לא בא. שר הביטחון לתלמידים: "חפשו לעצמכם ישיבת הסדר אחרת"

ראובן שטיין כ"ו בכסלו תש"ע - 13/12/2009 20:09
הרב מלמד הוזמן לשימוע וסירב לבוא - שר הביטחון נעלב: "ינותק הקשר עם ישיבת הר ברכה", הכריזו הערב אנשי לשכתו של שר הביטחון.

"שר הביטחון, אהוד ברק, החליט הערב (ראשון) להוציא את ישיבת "הר ברכה" מההסדר המתקיים בין צה"ל לישיבה והנחה את צה"ל לפעול להוצאת הישיבה מההסדר תוך פרק זמן סביר שיאפשר לתלמידי "הר ברכה" לבחור ולהשתלב במסגרת ישיבת הסדר אחרת", נכתב בהודעה.

"שר הביטחון קובע שמעשיו ודבריו של הרב מלמד מערערים את יסודות הדמוקרטיה הישראלית, הם שעודדו והסיתו חלק מתלמידיו לסרבנות, להפגנות ולפגיעה ברוח צה"ל ואין להם מקום במדינה מתוקנת. יש להקפיד ולשמור את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי".

אם יש מי שחשש שזה יקרה, הערב שר הביטחון עושה צעד משמעותי לאחר שהרב אליעזר מלמד סירב להגיע ל"שימוע" בלשכתו. הרב מלמד הצהיר כי במידה ושר הביטחון יצהיר כי מדובר בשיחה ולא בשימוע הוא יאות לבוא, אך שר הביטחון התעקש לדווח על המפגש כעל שימוע. כך קרה שבהתעקשות שני הצדדים, הפגישה נמנעה, ושר הביטחון נקט בצעד חסר התקדים הזה.

לאחר שראש ישיבת הר ברכה אמר כי לא יגיע למפגש, מקורביו של הרב דאגו לעדכן כי "אנשי ברק כנראה שכחו שהרב מלמד לא עובד אצלם. ברק מתייחס בסגנון בלתי ראוי של קביעת אולטימאטום דרך התקשורת, וקביעת טרמינולוגיות של זימון ושימוע. בשיח כזה הרב לא מעוניין להשתתף".

ואם זה לא מספיק, המקורבים דאגו להתנצל מראש ולספר לכל מי שמוכן לשמוע, כי ההזמנה מלשכתו של ברק התקבלה אצל הרב בשעות הצהריים, לאחר שכבר קבע תכניות אישיות אחרות. "הדיבורים על שימוע לרב הגיעו לתקשורת כבר אתמול בערב, אך רק היום בצהריים נזכרו להודיע לו באופן רשמי", אמרו.

ביום חמישי האחרון נפגש הרב מלמד עם סגן השר מתן וילנאי. וילנאי הבהיר לרב, כי עליו להודיע על גינוי של כל מעשה סרבנות בצה"ל. בפגישתם, הציב וילנאי אולטימאטום בפני הרב, לפיו עליו לגנות את הסרבנות לפינוי יישובים בפומבי, אם לא, אמר וילנאי, "אמליץ למשרד הביטחון להפסיק את הסכם ההסדר עם הישיבה". הרב מלמד ביקש מספר ימים על מנת לבחון את הנושא, אולם סגן השר וילנאי דרש ממנו תשובה סופית עד יום ראשון.

כאמור, הערב התקבלה המלצתו של סגן השר בלשכת שר הביטחון, שם החליטו לנתק את המגעים עם ישיבת הר ברכה. "חפשו לכם ישיבות הסדר אחרות", נאמר לתלמידים ההמומים.
  1. 1. ברק ווילנאי חיפשו מזמן דרך לפיצוץ הקשר והשפלת הרבנים
    מכירה מקרוב 13/12/2009 22:48
    כעת נתגלגלה ההזדמנות ליידם.
    ראוי ההי שכל רבני ישיבות ההסדר יודיעו על ניתוק קשריהם עם צה"ל, במידה וישיבת הר ברכה תורחק מההסדר. רבים חשים שיש כאן רדיפת יהודים ממסדית, שלא היתה מביישת את מחברי הפרוטוקולים של זקני ציון.