יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברגותי מכלאו: מצפה לשחרור כחלק מרשימת חמאס

מן הכלא התראיין מפקד התנזים, מרוואן ברגותי לCNN, ואמר כי הוא חלק מרשימת האסירים של חמאס לשחרור במסגרת העסקה , ולכן מצפה לשחרורו בקרוב. על המחיר המופקע שדורש חמאס: "לפלסטינים יש חייל אחד מול 10,000 אסירים, המספר הגדול טבעי"

איתן פריד כ"ד בכסלו תש"ע - 11/12/2009 09:55

מפקד התנזים, המחבל מרוואן ברגותי, התראיין אמש (ה') לרשת CNN, ואמר כי הוא חלק מרשימת החמאס בה כלולים שמות האסירים אותם דורש הארגון לשחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים של גלעד שליט, ואמר כי ציפיותיו לשחרור בקרוב – גבוהות מאד.


"אני חלק מהרשימה שחמאס נושאת ונותנת עליה, ויש לי ציפיות גבוהות להשתחרר במסגרת העסקה". אמר ברגותי. במסגרת הראיון התייחס למחיר המופקע של מאות אסירים אותם דורש חמאס לשחרר בתמורה לחייל ישראלי חטוף אחד, ואמר כי זה 'טבעי'. "ישראל מחזיקה בבתי הכלא ובמתקניה יותר מ-10,000 אסירים פלסטינים, חלקם מרצים יותר מ-32 שנה בבתי הכלא. בנוסף, ישראל מחזיקה במעצר מאות פלסטינים, ללא משפט או כתבי אישום. לפלסטינים יש חייל אחד מול 10,000 אסירים, לכן זה טבעי לדרוש את המספר הגדול ביותר האפשרי. עבור ישראל, החייל הוא הצבא, והצבא משמעותו המדינה. לכן בעסקה ישוחררו 100 אחוז מהישראלים, בתמורה ל-10 אחוזים מהאסירים הפלסטינים".


ברגותי אמר, כי עמדתו המדינית היא: שתי מדינות לשני עמים, בגבולות 67, ולא היסס לומר כי הוא תומך בהמשך הטרור בדרך להגשמת חזונו, ואף אמר כי הדבר – טרור נגד אזרחים ישראלים, מותר על פי האמנות ובית הדין הבינלאומי בהאג "בשלב הזה - השילוב של דיפלומטיה ומשא ומתן, בתוספת התנגדות עממית שוחרת שלום, מתאים לתנאים הנוכחיים. זכותו של העם הפלסטיני להתנגד לצבא הישראלי ולכיבוש, וזה מותר לפי בית הדין הבינלאומי בהאג ואמנת האו"ם".  כידוע, ה"התנגדות העממית, שוחרת השלום" רק גבתה את חייהם של אזרחים ישראלים.

 

"הכלא הוא מקום קשה ומר", אמר ברגותי "בייחוד משום שרוב הזמן אני שוהה בבידוד, אבל עמדותיי המדיניות לא השתנו. אני מאמין בפתרון של שתי מדינות שיחיו זו לצד זו בשלום ובביטחון, והבסיס לשלום בין ישראלים לפלסטינים הוא סיום הכיבוש הישראלי ונסיגה לגבולות 67'".