יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שבדיה לישראל: אל תשחקו 'הפרד ומשול'

שר החוץ השבדי קורא לישראל 'להפסיק לשחק' עם האיחוד האירופי 'הפרד ומשול' בעבקות התגובות הישראליות שתמכו בהחלטת האיחוד האירופי בהצעה השבדית לגבי ירושלים

איתן פריד כ"ג בכסלו תש"ע - 10/12/2009 13:48

שבדיה ממשיכה בקו האנטי-ישראלי שאימצה לעצמה בזמנן האחרון, בהיותה הנשיאה התורנית של האיחוד באירופי, והבוקר (ה') אמר שר החוץ של שבדיה, קארל בילדט, כי ישראל 'משחקת' עם האיחוד האירופי, וכי עליה לחדול ממעשיה אלו.


בילדט אומר את הדברים על רקע דבריו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, אשר אמר לאחר היוודע דבר האיחוד, כי "ישראל מעריכה את המדינות האירופיות שהובילו לקבלת הנוסח הסופי ומנעו הקצנה בעמדות הפלסטיניות ופגיעה באפשרות לחדש את המשא ומתן. אני מרוצה מכך ששרי החוץ האירופים לא קיבלו החלטה מתלהמת וחד-צדדית כפי שהוצע תחילה".


שר החוץ השבדי קרא לישראל להפסיק "לשחק הפרד ומשול" עם מדינות האיחוד, ואמר כי "האיחוד לא יישאר אדיש" בסוגיה מהותית זו. החלטת האיחוד האירופי שהתקבלה השבוע (ג') בבריסל, אמרה כי אמנם יש לקבוע את ירושלים כבירה לשני העמים, אך יש להגיע לכך מתוך משא ומתן שישראל היא אחד הצדדים בו: "המועצה מזכירה כי מעולם לא הכירה בסיפוח מזרח ירושלים. כדי שיתקיים שלום אמת, יש למצוא במו"מ דרך ליישב את מעמדה של ירושלים כבירתן העתידית של שתי מדינות. המועצה קוראת לפתוח מחדש את המוסדות הפלסטיניים בירושלים, בהתאם למפת הדרכים. עוד היא קוראת לממשלת ישראל לחדול מהיחס המפלה שהיא נוקטת כלפי תושבי מזרח ירושלים הפלסטינים".


בילדט התייחס גם להטלת סנקציות על איראן, ואמר כי "זהו אחד הכלים שקל לדבר עליהם, אך צריך להיות זהירים מאוד כשזה נוגע ליישום".