יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דריכות לקראת מועד פרעון האגח"ים בחודש יוני

לאחר שהציל את נתניהו, פונה יו"ר ההסתדרות להסתער על היעד הבא שלו, והוא, כמה מפתיע: הצלת טייקוני המשק.

חיים טברסקי א' בניסן תשס"ט - 26/03/2009 10:58
המיתון כבר כאן וזה לא סוד, גלי המיתון העולמי מכים כבר בחופי המשק הישראלי, מכים ובגדול. די אם נזכיר את דו"חות בנק הפועלים מהבוקר (ה') על כך שלראשונה עבר הבנק בשנת 2009 למצב של הפסד תפעולי בסכום דמיוני של 1.4 מיליארד ש"ח.

בראיון למגזין 'עסקים' של מעריב, חושף יו"ר ההסתדרות מר עופר עיני, את יעדי ההסתערות הבאים שלו, והם כצפוי גדולי הטייקונים של המשק, אבל שלא כצפוי, מלחמת הסתדרות העובדים הפעם לא תהיה מולם, אלא בעדם.

בעודו מנצל את הקרדיט הרב שרכש אצל ראש הממשלה המיועד מר בנימין נתניהו, בכך שסיים עבורו את מלאכת הרכבת הקואליציה הרחבה, צופה מר עיני כי הממשלה תהיה מחוייבת להיחלץ חושים למען ראשי המשק, אלו משפחות ההון שכל כך היה נח לתקוף בשנים האחרונות, קריסה שלהם או של חלק מהם, כך לדברי עיני, יכולה להביא לאסון של ממש במצב התעסוקה במשק.

'באם יקרסו חלק ממשפחות ההון של המשק הישראלי הרי שהנתון העכשוי של 6.8% אבטלה, שהוא גבוה, יהיה נתון שנתגעגע אליו מאוד מאוד' אמר הבוקר אחד מבכירי ההסתדרות, העובדה שמשרד הרווחה אינו צפוי לטלטלה פוליטית בקרוב, מאחר ולפי רוב ההערכות ישאר השר מר יצחק בוז'י הרצוג בתפקידו, תסייע בודאי בידי ההסתדרות, ביצירת חזית אחידה שכותרתה תהיה 'הצלת בכירי המשק הישראלי מקריסה'.

בחודש יוני הקרוב, ממנו חוששים כ"כ כולם, אמורים לפקוע מועדי פרעון אגרות חוב של כמה מהקבוצות הגדולות במשק, כמה מהם כבר מנהלים מו"מ עם מחזיקי האגרות מתוך ידיעה שאין לחברה שום אפשרות לפורען במועד, כך 'ארזים' של מאיר גורביץ' ו'בוימלגרין קפיטל' של ישעי' בוימלגרין מניו יורק, ההערכה בקרב האנליסטים היא שגם 'אפריקה ישראל' של לב לבייב תתקשה מאוד בפרעון האגרות. לעומתם מצבו של יצחק תשובה ו'דלק השקעות' שבבעלותו כנראה בתייצב מעט בעקבות גילוי מצבורי הגז העצומים אל מול חופי חיפה.

משמעות אי פרעון של האג"חים ללא הסדר מקדים היא אחת, הכרזה על החברות הללו כחדלי פרעון והפסקת פעילותן השוטפת, דבר שיוציא מיידית אל שוק העבודה עשרות אלפי מובטלים חדשים, ויביא למשבר מתדרדר שמסוגל למוטט עימו את המשק כולו לתהום.

הפתרון המוצע של מר נתניהו כולל גם בשורה לציבור החרדי, מדובר בהצפת השוק בקרקעות זמינות לבניה במחיר מוזל, ובהסתמך גם על הביקוש העצום לדירות שנוצר במגזר החרדי בשנים האחרונות, דבר שיוביל ליצירת אלפי מקומות עבודה חדשים ולשמירה על הקיימים, בהיות ענף הבניה כידוע 'קטר' המשק, הגורר אחריו ענפים נלווים רבים כגון: משכנתאות, אלומיניום, נגרות, חשמל, ועוד.