יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החקלאים נגד עליית תעריפי המים

אגודות המים יוצאות למאבק ברפורמת תעריפי המים שאמורה להיכנס לתוקף בחודש ינואר הקרוב

אבי משה ט"ו בכסלו תש"ע - 02/12/2009 11:51
בכנס חירום שיזם ארגון עובדי המים, הוחלט כי אגודות המים והאגודות החקלאיות ישתפו פעולה במאבק נגד הרפורמה הצפויה בתעריפי המים.
 
בכנס חירום שנערך אתמול (ג') בקיבוץ אייל, השתתפו עשרות נציגי אגודות מים, שציינו כי הרפורמה העומדת להיכנס לתקפה החל מינואר 2010, תביא לעלייה של מאות אחוזים בעלויות המים בישובי המגזר הכפרי ותחרוץ את דינם של ישובים אלה השוכנים ברובם על רצועת הגבול של מדינת ישראל ונאבקים לשרוד בתנאים ביטחוניים, כלכליים ותשתיתיים ההולכים והופכים קשים מיום ליום.
 
יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, אמר כי רשות המים מנסה להלאים את אגודות המים של החקלאים ופועלת בניגוד לפקודת האגודות השיתופיות. "בכך הופכת אותנו הרשות לעיריות ומועצות מקומיות, תוך פגיעה בשורה של חוקי יסוד וביניהם חוק כבוד האדם וחירותו. אין סיכוי שהחקלאים ישתפו עם זה פעולה".
 
מנכ"ל ארגון עובדי המים, ארז וייסמן, אומר כי הממשלה מנמקת את עליית מחירי המים בעלות הגבוהה של הקמת מתקני ההתפלה. "איני מכיר עוד מדינה מתוקנת אחת בה נדרשים האזרחים לשלם את מחיר הקמת התשתיות. בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת לחייב את האזרח בעלות תשתיות חשמל, כבישים או שירותים אחרים, גם עלות תשתיות המים אינה יכולה לבוא על גב האזרחים".
 
לדבריו, המגזר הכפרי בארץ נאבק על חייו לאחר שהמדינה החליטה לקבוע אזורי קיצוב, לקצץ במכסות המים לחקלאות, לגבות היטל בצורת ולהעלות את תעריפי המים. "היום אנו יוצאים למאבק בשם כלל אזרחי המדינה הזו, שזכאים לשתות מים מבלי להזדקק למשכנתא", אמר וייסמן.